لطفاً به مازندران سفر نکنید

۶۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند

ساری (پانا) - جاده‌های مازندران با هدف حفظ سلامتی مردم استان و مسافران مسدود شد و تحقق این هدف که خواسته مازندرانی‌هاست، درک متقابل مسافران را می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
لطفاً به مازندران سفر نکنید

عباس زارع دبیر شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در استان مازندران اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، تمام مسیرهای ورودی به مازندران به روی مسافران بسته خواهد شد. این خبر ساعاتی بعد از خبر بسته شدن مسیر ورودی گیلان به رامسر در غربی‌ترین نقطه استان به گوش رسید. حال، ماموران مستقر در مبادی ورودی استان از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌کنند.

این در حالی است که در آخرین اطلاعیه ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مازندران، تاکنون تست آزمایش ۱۲۱ بیمار به کرونا ویروس در استان قطعی مثبت شده است و تعداد ۶۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

استاندار مازندران پیش از این در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع بیماری کرونا تأکید کرده بود زیر ساخت‌های استان در شرایط غیرعادی و بحرانی برای سرویس‌دهی کافی نیست و مسافران باید به این مساله توجه کنند.

در همین زمان بود که پذیرش مسافر در هتل‌ها و واحدهای اقامتی، چادرزنی و اجاره‌ ویلا بدون اخذ مجوز از اماکن، ممنوع اعلام شد تا ورود مسافران به استان کنترل شود. از طرفی تصمیم تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، گرچه با هدف تردد کمتر و تجمع کمتر گرفته شده، اما شواهدی نشان می‌دهد که برخی این امر را به منزله فرصتی برای سفر در نظر گرفته‌اند و مثل همیشه با شنیدن صدای زنگ تعطیلی، راهی جاده شده‌اند.

عباس مهدوی مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران تصمیم استاندار مازندران و قرارگاه پدافند زیستی استان مبنی بر جلوگیری از تردد خودروهای غیر بومی با توجه به شرایط ویژه استان را که برای سلامت مسافران و مردم اتخاد شده را مستلزم این می‌داند که مورد احترام قرار گیرد.

او گفت: «میهمان نوازی مازندرانی و پذیرایی از میهمانان در مقاطع مختلف سال با افتخار انجام می‌گیرد؛ اما در شرایط کنونی تا ریشه‌کن شدن کرونا ویروس هر گونه سفر و اقامت در این استان به دستور استاندار مازندران ممنوع است.»

او از مسافران خواست برای حفظ سلامتی و زندگی آحاد جامعه از سفر پرهیز کنند و به درخواست ماموران انتظامی ورودی جادهای استان احترام بگذارند.

او تاکید کرد: «بهترین مکان برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع کرونا؛ ماندن در خانه است. مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط ویژه کشور تعطیل شده‌اند و این به مفهوم سفر کردن نیست.»

مازندران همواره چه در ایام تعطیلات نوروزی و چه در روزها و فصل‌های دیگر پذیرای مهمان و مسافر بوده و در صدر استان‌های گردشگر‌پذیر قرار می‌گرفته است. اما در این شرایط و این اوضاع، به قول سیف‌اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی استان، «میزبانی، وقتی دیگر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار