دانش آموزان استثنایی در این روزهای تعطیل چگونه آموزش داده می شوند

تهران (پانا) - شهناز کریمی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران در ایام تعطیلی مدرسه از طریق خط تلفن صدای مشاور خدمات روان شناختی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان استثنایی در این روزهای تعطیل چگونه آموزش داده می شوند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، شهناز کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، گفت: موضوع فعالیت‌های مشاوره‌ای و تربیتی و برنامه‌ریزی تحصیلی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در این روزها بود.

او ادامه داد: ما می‌خواهیم دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به خوبی از وقت خود استفاده کنند و خانواده ها از خدمات روان شناختی و رهنمودهای لازم در ارتباط با مسائل مربوط با فرزندشان بهره مند شوند. بنابراین مشاوران مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق خط تلفن صدای مشاور با دانش آموزان و خانواده های آنان در ارتباط قرار گرفتند.

کریمی افزود: دانش‌آموزان و خانواده های آن ها از طریق تلفن با مشاوران صحبت می‌کنند تا با کمک آنها برای برنامه‌ریزی تحصیلی اقدام کنند.

او همچنین افزود: مشاوران مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه و مدارس استثنایی به منظور استمرار خدمات و فعالیت های مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده های آن ها در راستای کاهش انواع اختلالات رفتاری و مشکلات تحصیلی رهنموردهای لازم را در قالب فایل های صوتی، تصویری و بروشورهای آموزشی طراحی و از طریق شبکه های پیام رسان در گروه های مجازی در اختیار والدین و دانش آموزان قرار می دهند.

کریمی تاکید کرد: ما به خانواده‌ها اطمینان می دهیم که مانند پرستاران و پزشکان که در رویارویی با این بحران جهاد می‌کنند، معلمان و مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی نیز در قالب جهاد آموزشی تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان مطمئن باشند که آموزش و پرورش فرزندان عزیزمان در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

او اشاره کرد: یکی دیگر از رسالت های مهم مشاورین و مراقبین سلامت مدارس استثنایی در این روزها با توجه به شرایط حساس کنونی و شرایط خاص دانش آموزان؛ تهیه پیام در قالب فایل های صوتی، تصویری و فیلم های کوتاه آموزشی در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در خصوص ویروس کرونا در گروه های هفت گانه معلولیتی در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها و دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

اداره آموزش و پرورش استثنایی از طریق شبکه های پیام رسان در این خصوص آموزش های لازم را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار