به مناسبت ۱۵ خردادماه، روز درختکاری؛

بنشانیم درخت تا طبیعت نفسی تازه کند + ویدیو

همیاران طبیعت، پیشگام فرهنگ سازی در زمینه نگهداری از طبیعت

سمنان (پانا) - یکی از منش های پیشتازان در سازمان دانش آموزی، دوستی با طبیعت است که با آموزش به دانش آموزان، تلاش می کند تا مراقب درختان و فضای سبز باشند؛ چرا که همه این نعمت ها امانت در دست ما هستند و باید آن ها را به نسل بعد انتقال دهیم.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بنشانیم درخت تا طبیعت نفسی تازه کند + ویدیو

ماه اسفند از آغاز تا پایانش تنها به اندازه یک چشم بر هم زدن طول می کشد. امروز هم که ۱۵ اسفند است، نیمی از ماه زمستان گذشته و در تقویم ملی ایرانیان به روز درختکاری معروف است. روزی که مردم ایران گامی مثبت برای طبیعت خود بر می دارند و همزمان با آماده کردن سبزه بر سر سفره هفت سین خودشان، نهالی نیز در دل خاک می کارند و با کاشتن آن کم کم به استقبال از بهار دیدنی و زیبا می روند.

در این میان گروهی از دانش آموزان، تحت عنوان "همیاران طبیعت" از میان دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی، بنا بر عمل به یکی از منش های سازمان که "دوستی با طبیعت" است، در زندگی شهری که امکان درختکاری کم است، به عنوان پیشرو و پیشگام در فرهنگ سازی در زمینه درختکاری و نگهداری از طبیعت نقش موثری دارند.

یک پیشتاز همیشه دوستدار طبیعت می باشد و ابتدا در کاشت درخت، سپس در حفظ و پاکیزگی محیط اطراف، پارک ها، جنگل ها، کوهستان و ... کوشش می نماید.

طبیعت گرچه طلاست، اما نمی‌توان برای حفاظت، آن را مانند طلا در مخزن نگه داشت؛ بلکه احتیاج به فرهنگ سازی برای حفاظت از آن داریم.

طبیعت منبع انرژی و حیات تمامی جوامع در هر نقطه ای از این کره خاکی به شمار می رود، بهتر است با مهربانی و لطافت بیشتری با آن برخورد کنیم، زیرا نابودی طبیعت در اصل نابودی بشر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار