وزیر بهداشت خبر داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال

تهران (پانا) - وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال و به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت خبر داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال

سعید نمکی در تشریح مصوبات جدید ستاد ملی کرونا گفت: مقرر شد تمامی دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان سال تعطیل باشند، البته این به معنای آن نیست که مردم بار سفر بسته و به تعطیلات بروند.

وزیر بهداشت از به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و اعلام کرد: وزارت علوم بعدا زمان برگزاری این دو آزمون را اعلام خواهد کرد.

نمکی با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال به معنای سفر کردن نیست، اظهار کرد: مردم در خانه بمانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند. هر چند که کرونا خطرناک‌تر از ویروس H۱N۱ نیست اما این ویروس بسیار مسری است و نباید با شوخی و مسخرگی با چنین پدیده‌ای روبرو شویم. در این تعطیلی‌ها سفر کار خطرناکی است چرا که سبب می‌شود افراد آلوده از یک منطقه به نقطه دیگر روند و یا افراد سالم به نقاط آلوده پای بگذارند.

نمکی گفت: با همکاری سازمان بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، نظام پزشکی و... طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا آغاز خواهد شد و مطمئن هستیم که این، یکی از طرح‌های موفقی است که می‌تواند ما را در اسرع وقت نسبت به شناسایی، ایزوله و درمان افراد کمک کند.

وزیر بهداشت گفت: روز گذشته در نشست چند ساعته همکارانمان با ۱۲ نفر از کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی، اجرای این طرح مورد تأکید قرار گرفت و عنوان کردند که اگر این طرح به خوبی اجرا شود قطعا یکی از طرح‌های خوب در مقابله با کرونا است.

نمکی گفت: امیدواریم با لطف خدا، همراهی مردم و همکاری بین دستگاه‌ها بتوانیم بر موضوع ابتلای به ویروس کرونا در کشور فائق آییم و با توجه به طرح‌های موفق قبلی امیدواریم این بلا نیز از کشور دور شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نباید تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها موجب افزایش سفر شود، گفت: ما در شرایط استثنایی قرار داریم و اگر مردم نیز استثنایی برخورد کنند با این شرایط استثنایی در مدت کم مقابله می‌کنیم وگرنه می‌بایست مدت طولانی با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم و این ظلم به دیگر مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار