موسیقی شاد راهی برای غلبه بر کرونا

تهران (پانا) - یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی معتقد است با ایجاد لحظات شاد مانند شنیدن موسیقی و تماشای فیلم می‌توان با استرس ناشی از شیوع کرونا مقابله و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
موسیقی شاد راهی برای غلبه بر کرونا

به‌گزارش ایرنا، جمال میرزایی روز پنج‌شنبه افزود: با توجه به شرایط موجود افرادی که به خود استرس راه دهند برای ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

او اظهار کرد: در این ارتباط تماشای فیلم‌های شاد، گوش دادن به موسیقی و دوری از هرگونه تنش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و اینگونه افراد در مقابل هرگونه بیماری قوی‌تر خواهند بود.

به‌گفته این یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی، ​​​ایجاد تنش، استرس و اضطراب را موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و نیز مهیا شدن شرایط برای پذیرش ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد.

میرزایی ضمن تاکید بر رعایت مسایل بهداشت فردی تصریح کرد: اگر مردم به همان میزان که از ماسک استفاده می‌کنند دست‌های خود را در چندین نوبت برای مدت زمان حدود ۲۰ ثانیه شستشو دهند گام موثری به‌عنوان پیشگیری از ابتلا به این بیماری برداشته‌اند.

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سوال مبنی‌بر اینکه ماندگاری این ویروس بر سطوح مختلف چه مدت زمان است که می‌تواند باعث انتقال به دیگران شود، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا جدید و برای سازمان بهداشت جهانی نیز ناشناخته است و اطلاعاتی دقیقی از آن در دست نیست احتمالا زمان ماندگاری آن بر سطوح مختلف و البسه نمی تواند بیش از ۹ ساعت باشد.

میرزایی همچنین با توجه به نزدیکی ایام عید و ارائه فرش، پتو و دیگر البسه و غیره توسط مردم به قالیشویی‌ها و خشکشویی اظهار کرد: منعی برای شستن اینگونه موارد وجود ندارد.

به محض ورود به منزل دست‌های خود را بشویید

او همچنین در توصیه به اشخاصی که مجبور به فعالیت در خارج از منزل به‌خصوص اماکن عمومی هستند، گفت: مردم سعی کنند به محض ورود به خانه لباس‌های خود را دور از لباس‌های منزل نگهداری کرده و از تکان دادن آن در فضای منزل جدا خودداری کنند و سریعا دستان خود را به‌مدت حداقل ۲۰ ثانبه با آب و صابون شست وشو دهند.

میرزایی در پاسخ به این سوال نیز که آیا با گرم شدن هوا این ویروس از بین می‌رود یا نه، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که امیدواریم ذات ویروس کرونا نیز همانند برخی ویروس‌ها به‌گونه‌ای باشد که با گرم شدن هوا کاهش یابد.

مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر چهارشنبه به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسید. ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار