در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان؛

حاجی میرزایی: برنامه‌ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود

با مراقبت از دانش‌آموزان سرمایه اجتماعی کسب کنیم

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش بر تداوم جریان آموزش و همه فرایندها مطابق قبل از تعطیلات تاکید و اعلام کرد که برنامه ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود .

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: برنامه‌ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد علیه السلام و گرامیداشت روز درختکاری، گفت: «روزهای بسیار حساس و خطیری را در پیش رو داریم و مهم است که چه درک از موقعیت داریم و چه اقداماتی انجام می‌دهیم.»

او با بیان اینکه بلایا بخشی از واقعیت زندگی مردم است، گفت: «بلایا در طول تاریخ به شکل‌های متنوعی حضور داشته است و در این دوره زندگی ما به اشکال مختلفی حضور پیدا کرده است .»

وزیرآموزش و پرورش اشاره کرد: «شیوع ویروس کرونا جامعه را تحت شعاع قرار داده و اختلال در زندگی و کسب و کار را به‌وجود آورده است و اینها واقعیتی است که وجود دارد و این حسی که با بلایا به وجود می‌آید ابزار حمایت کننده و مراقبت کننده است تا از این شرایط با موفقیت عبور کنیم.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه بخش مهمی از تمدن، تاریخی و فرهنگ جوامع مدیون رنج‌ها و اتفاقات خاص است، گفت: «بسیاری از پیشرفت‌های علوم در اثر همین بلایا بوده است وتحولات در دانش پزشکی به خاطر مرگ و میرهای گسترده بیماری‌هایی بوده که بسیار از آنها مهار شده است و با پیشرفت پزشکی سلامت انسان ها تضمین شد.»

او در ادامه اضافه کرد: «با پیشرفت در دانش مهندسی در زلزله تحول در سازه‌ها اتفاق افتاد بنابراین بسیاری از پیشرفت‌ها در علوم نتیجه بلایی است که اتفاق افتاده است.»

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: «تسلط نسبی بشر بر طبیعت هم نتیجه همین وقوع بلایا است و اگر منطق قرآنی را درنظر بگیریم به سمت تسخیر کامل طبیعت خواهیم رفت و به مدد این حوادث دانش بشری را توسعه می‌دهیم.»

حاجی میرزایی گفت: «بلایا فرصت خوبی برای یادگیری دارد و پیام‌های روشنی می‌دهد.»

او با بیان اینکه در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا در وضعیتی هستیم که باید بهداشت را کاملا رعایت کنیم، گفت: «بلایا آزمونی برای افزایش توانایی‌ها و شایستگی‌ها است و جوامع به میزان افزایش شایستگی‌ها قادر هستند بلایا را کنترل کنند.»

او افزود: «بلایا عامل هوشیاری و غفلت زدایی است چراکه گاهی زندگی روزمره ما را از مسایل اصلی و مهم غافل می‌کند و بلایا ما را به مسایل مهم متوجه می‌کند.»

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: «از بلایا استقبال نمی‌کنیم بلکه منظور این است که بلایا بخشی از زندگی انسان‌ها بوده است و مرز نمی‌شناسد و می‌تواند به سرعت همه جا را در بر بگیرد.»

او افزود: «باید جامعه نسبت به خطرها ایمن و مصون باشد چرا که بلایا در برخی از مواقع ضرورت حیات است.»

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه جوامع براساس مواجهه با شرایط پیرامونی‌شان سه دسته هستند، افزود: «برخی از جوامع حسی هستند و موضوعی در محدوده حس آنها قرار می‌گیرد، به آن واکنش نشان می‌دهند، دسته‌ای دیگر جوامع تجریدی هستند و قبل از به وجود آمدن پدیده به آن عکس‌العمل نشان می‌هند و آماده می‌شوند و دسته‌ای دیگر مادون حس هستند و حتی اگر در محدوده شرایط خاص باشند توجه آن‌ها برانگیخته نمی‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما باید درک روشنی نسبت به پدیده‌ها داشته باشیم و در حال حاضر آموزش و پرورش با پدیده‌ای مواجه شده است که باید به آن توجه کند.»

او تاکید کرد: «سیاست امروز درآموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم و اگر به خاطر مراقبت از دانش آموزان مدارس تعطیل شده است باید آموزش جریان داشته باشد و همه فرایندها مطابق قبل از تعطیلات تداوم داشته باشد.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه مسئولیت ما کم نشده است بلکه شکل اجرای آن تغییر پیداکرده است، گفت: «بدون هیچ کم وکاستی باید وظایف را انجام دهیم و حتی جدی‌‌تر و سختگیرتر باشیم و هرمدرسه‌ای با شیوه و خلاقیت خود این مهم را انجام دهد و این خلاقیت را به مدارس تفویض می‌کنیم تا برنامه‌ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر فضای الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی به سه شبکه افزایش خواهد یافت، گفت: «این عرصه‌ای است که بایدخلاقیت و شایستگی‌ها را نشان بدهیم و معیار ارزیابی باید همین باشد و روش‌هایی پیدا کنیم که مطمئن باشیم این کار به درستی انجام می‌گیرد و روزانه با مدیران در این ارتباط باشید و مدیران با معلمان و معلمان با دانش آموزان درارتباط باشند.»

او اشاره کرد: «امروز زمان اثبات شایستگی است و باید واکنش سریع و سنجیده به شرایط داشته باشیم و باید نشان بدهیم که می‌توانیم در شرایط متفاوت تعادل برقرار می‌کنیم و کار آموزش را به دقت انجام می‌دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «امروز زمان کسب سرمایه اجتماعی و ارتقای آن باشیم و باید با مراقبت از دانش‌آموزان سرمایه اجتماعی کسب کنیم و خانواده‌ها بایدحضور ما را حس کنند.»

حاجی میرزایی تاکید کرد: «معیار درست بودن کار ما این است که تک تک خانواده‌های شهادت بدهند که کار را به درستی انجام می‌دهیم و ماموریت ما این است که انجام مطلوب این ماموریت را پیگیری کنیم.»

او در ادامه با اشاره به اینکه ماموریتی به ستاد مبارزه با کرونا برای آموزش دانش آموزان دادم،گفت: «باید تا پایان سال تحصیلی بودجه بندی و زمان بندی دروس را انجام دهیم تا کاستی‌های دو هفته اخیر جبران شود و ما باید این اقدامات را شبانه روز پیگیری کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «تلاش کنیم تا آموزش و پرورش برای مشکلات جامعه پاسخ مطلوب و مناسبی پیدا کند چراکه فرهنگیان همیشه بهترین گروه مرجع جامعه بودند و مورد اعتماد جامعه هستند و باید این اعتماد افزایش پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار