زورگیری‌های خونبار باند کوتوله

تهران (پانا) - ماموران دایره اطلاعات کلانتری شهرک شهید رجایی مشهد با دستگیری اعضای باند مخوف معروف به «کوتوله» به زورگیری‌های خونبار از رانندگان مسافرکش پایان دادند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
زورگیری‌های خونبار باند کوتوله

به‌گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح پرونده باند زورگیری «کوتوله‌ها» به خراسان گفت: دوشنبه شب گذشته، مرد 42 ساله‌ای با سروصورت خون آلود وارد کلانتری شهید رجایی شد و پرده از زورگیری‌های یک باند مخوف برداشت. او به افسر نگهبان کلانتری گفت: دو جوان را از میدان دکتر شریعتی (تقی‌آباد) به مقصد بولوار مصلی سوار خودروام کردم اما در تاریکی اول شب ناگهان شمشیری نیم متری را زیر گلویم گذاشتند و با تهدید به مرگ، مرا به سمت مسیری خلوت در شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) کشاندند، سپس با ضربات شمشیر به سرو کتف و دستم زدند و در حالی که به‌شدت ترسیده بودم، پیکرم را از درون پراید بیرون انداختند و با زورگیری گوشی تلفن، مدارک، کارت‌های عابربانک و ... خودروام را نیز به سرقت بردند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: اگرچه شاکی 42 ساله این پرونده، بخشی از مشخصات ظاهری زورگیران را به پلیس ارائه کرد اما هیچ سرنخی از دو زورگیر جوان در دست نبود بنابراین گروه ویژه‌ای از ماموران دایره اطلاعات کلانتری، مامور رسیدگی به پرونده مذکورشدند و تحقیقات گسترده‌ای را با کسب مجوزهای قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) آغاز کردند. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: نیروهای انتظامی در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به رصدهای اطلاعاتی پرداختند و بر سوابق مجرمان حرفه ای متمرکز شدند چرا که شیوه زورگیران اگرچه شگردی نخ نما بود اما حکایت از آن داشت که پلیس با یک باند سابقه‌دار و حرفه‌ای طرف است.

او ادامه داد: هنوز چند ساعت از این ماجرا نگذشته بود که اهالی خیابان پورسینا از ایجاد سروصدا و عربده کشی دو جوان ابراز ناراحتی کردند و بدین‌ترتیب گروهی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند. تحقیقات مقدماتی نشان داد که زورگیران به منزل شاکی پرونده رفته‌اند و سروصدای عجیبی را در محله مذکور به راه انداخته‌اند که این بار مورد شناسایی شاکی قرار گرفته‌اند.

سرهنگ صارمی ساداتی تصریح کرد: با اطلاعاتی که ماموران جمع‌آوری کردند، عملیات دستگیری جوان 36 ساله‌ای به نام پیمان آغاز شد و نیروهای دایره اطلاعات کلانتری با هماهنگی قاضی عندلیب متهم تحت تعقیب را در نزدیکی منزلش شناسایی کردند اما او با دیدن نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت که در نهایت با شلیک دو تیر هوایی و پس از حدود یک کیلومتر فرار، زمین گیر شد و به دام افتاد.

به‌گفته این مقام انتظامی، متهم مذکور به کلانتری منتقل شد و در بازجویی‌های تخصصی، همدست دیگر خود به نام ماشاءا... را لو داد ولی مدعی شد که او خریدار اموال سرقتی است و تنها در ماجرای این پرونده او را همراهی کرده است اما جوان 25 ساله دیگری که به «کوتوله» شهرت دارد در سرقت‌ها و زورگیری‌های دیگر نقش اصلی را به‌عهده داشت. سرهنگ عباس صارمی ساداتی خاطرنشان کرد: در پی اعترافات این متهم 36 ساله، بلافاصله گروه ویژه ماموران عازم محل اختفای ماشاءا... در منطقه خواجه ربیع شدند و او را در حالی دستگیر کردند که خودروی پراید سرقتی به همراه یک دستگاه موتورسیکلت، لوازم و قطعات سرقتی وسایل نقلیه و همچنین تعدادی اسناد و مدارک نیز از مخفیگاه اوکشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: با انتقال لوازم سرقتی کشف شده به کلانتری، تلاش برای دستگیری سومین متهم پرونده ادامه یافت و نیروهای اطلاعات کلانتری به سوی بولوار کشاورز حرکت کردند اما «کوتوله» در مخفیگاه خود حضور نداشت. در همین حال ماموران به طور اتفاقی او را روی دیواری در انتهای بولوار حر مشاهده کردند که شمشیر نیم متری را در دست داشت. او با دیدن نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت که ماموران نیز به تعقیب او پرداختند و بعد از شلیک چند تیر هوایی او را به دام انداختند.

سرهنگ صارمی ساداتی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهم به زورگیری نیز که با مجوز قضایی صورت گرفت، چندین قبضه شمشیر و چند عدد چماق به‌همراه کارت شناسایی یکی از مال باختگان کشف شد. فرمانده انتظامی مشهد با بیان این که اعضای این باند خطرناک تاکنون به سه فقره سرقت و زورگیری توام با ضرب وجرح اعتراف کرده‌اند، گفت: اعضای این باند که به مواد مخدر اعتیاد دارند دارای سوابق کیفری مانند سرقت، نزاع و مواد مخدر نیز هستند که تحقیقات بیشتر با حمایت‌های قضایی در این‌باره همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار