تدبیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ارائه دروس با آموزش‌های مجازی

سلمانی: جشنواره الگوی برتر آموزش‌های مجازی و الکترونیکی در تابستان ۹۹ با محوریت محتوای کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره ارائه آموزش‌های مجازی در این دانشگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تدبیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ارائه دروس با آموزش‌های مجازی

حسین سلمانی در گفت‌وگو با پانا درباره تدبیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از روزهای نخست اطلاع از شیوع بیماری کووید 19 ستاد مقابله با بیماری را در سازمان مرکزی تشکیل و ضمن استفاده از مشورت و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و متخصصان برای کاهش احتمال انتقال بیماری و بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت کلاس‌های آموزشی دانشجویان را از حضوری به مجازی تغییر داد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: به همین دلیل در این راستا سه اقدام اساسی صورت پذیرفته و در حال اجراست؛ تمام اساتید در آموزشکده‌های کشور محتوای درسی خود را طبق برنامه هفتگی به صورت آفلاین ضبط و در سایت دانشکده و شبکه‌های فیلم اینترنتی داخل کشور بارگذاری می‌کنند، همزمان بستر لازم برای آموزش‌های مجازی آنلاین و دوسویه در استان‌ها آماده شده و علاوه بر فیلم‌های آموزشی کلاس‌های درسی به صورت آنلاین در حال برگزاری است. همچنین تعدادی از دانشکده‌های کشور از سوی دانشگاه به عنوان واحدهای معین در رشته‌های خاص به دلیل ماهیت کارگاهی و آزمایشگاهی محتوای آموزشی تعیین کردهو محتوای درسی را تولید و با استفاده از بستر آموزش‌های مجازی آنلاین ارائه می‌دهند.

حرکت به سمت آزمون آنلاین و تجهیز واحدهای آموزشی در دست اقدام است

سلمانی اشاره کرد: تمهیدات لازم برای حرکت به سمت آزمون آنلاین و تجهیز واحدهای آموزشی بر اساس یک برنامه زمان بندی به مرکز آموزش و یادگیری الکترونیکی ( Learning center) طراحی و در دست اقدام خواهد بود.

او اضافه کرد: در سال جاری قسمتی از اعتبارات خرید تجهیزات دانشگاه به خرید تجهیزات شبیه سازی آموزشی اختصاص یافته است که این امر منجر به استفاده بهینه از منابع خواهد شد. امکان آموزش استاندارد و یکپارچه و رعایت کامل سرفصل‌های درسی از مزایای آموزش‌های مجازی الکترونیکی است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: با همکاری معاونت آموزشی و واحد فناوری اطلاعات و دانشکده‌های دانشگاه اکنون علاوه بر دروس عمومی و پایه محتوای آموزشی دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز در حال تولد است که اخبار تکمیلی آن اطلاع رسانی می‌شود.

سلمانی در پایان گفت: همچنین برای استفاده بهینه از تجارب همکاران و آموزشکده‌ها در خصوص آموزش‌های الکترونیکی، جشنواره الگوی برتر آموزش‌های مجازی و الکترونیکی در تابستان 99 با محوریت محتوای کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار