مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

هیچ فضای آموزشی به مراکز بهداشتی و درمانی داده نشده است

درمانگاه فرهنگیان رشت شبانه‌روزی شد

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص مباحث مطروحه در خصوص تبدیل مراکز آموزشی به مراکز درمانی گفت: از رسانه‌ ها خواهش می‌کنم که این خبر را کاملا تکذیب کنید. زیرا هیچ فضای آموزشی به مراکز بهداشت و درمانی داده نشده است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هیچ فضای آموزشی به مراکز بهداشتی و درمانی داده نشده است

نادر جهان‌آرای، در رابطه با اقدامات آموزش و پرورش در مورد مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: برای جلب مشارکت همه مجموعه‌ها بر اساس تأکیدات مقام عالی وزارت، بخشنامه‌هایی ارسال شده و چندین جلسه ویدیو کنفرانسی برگزار کردیم.
ضدعفونی کردن مدارس در هفته اول بروز مشکل انجام شد
او ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه مدارس به ویژه مدارسی که در دوم اسفند شعبه اخذ رأی بودند، ضدعفونی شدند و این کار با وجود محدودیت‌هایی که در جهت تأمین مواد ضدعفونی کننده وجود داشته در سطح وسیعی صورت گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه تعداد فضاهای در اختیار آموزش و پرورش، بسیار بالا است، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌دانستیم تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد، ضدعفونی کردن مدارس در همان هفته اول انجام شد.
جهان‌آرای همچنین ادامه داد: با عنایت به تداوم تعطیلی مدارس ضدعفونی کردن فضاهایی که کادرهای آموزشی و مدیریت حضور دارند در دستور کار است و مواد شوینده به آنها تخصیص یافته است.
او همچنین اظهار کرد: در چندین مرحله از شرکت‌های معتبر استان گیلان اقلام بهداشتی از جمله پنبه‌الکلی، الکل؛ دستمال مخصوص و همچنین مواد ضدعفونی‌کننده خریداری شد و سازمان دانش‌آموزی موظف به پیگیری این موضوع شده است.
آموزش و پرورش گیلان در سه مرحله اقدام به خرید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده کرده
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای حل مشکلات به وجود آمده در خصوص ویروس کرونا تخصیص یافته است، گفت: پیش از این موضوع ما از ظرفیت مدارس برخوردار استان و همچنین اعتبارات داخلی آموزش و پرورش استان بهره‌مند شدیم.
جهان‌آرای با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان در سه مرحله اقدام به خرید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده کرده است، افزود: حدود هزار و ۴۰۰ نفر نیرو در مجموعه ادارات ۳۴ گانه آموزش و پرورش استان به همراه اداره‌کل و آموزش و پرورش استثنائی در کل استان داریم که در حال حاضر ساعت کار آنها کم شده است و نیروها به صورت شیفتی به یک سوم کاهش پیدا کرده است و برای همه نیروهای شاغل در ادارات لوازم بهداشتی اعطا شده است.
هیچ فضای آموزشی به مراکز بهداشتی و درمانی داده نشده است
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص مباحث مطروحه در خصوص تبدیل مراکز آموزشی به مراکز درمانی گفت: از رسانه‌ ها خواهش می‌کنم که این خبر را کاملا تکذیب کنید. زیرا هیچ فضای آموزشی به مراکز بهداشتی و درمانی داده نشده است.
او افزود: فضاهای آموزشی، فقط فضای آموزشی هستند و برای اینکه بهداشتی-درمانی شوند باید بسترهای لازم برای آنها فراهم شود که امکان به وجود آمدن این بستر در مدت کوتاه وجود ندارد.
جهان‌آرای در ادامه با اشاره به اینکه تبدیل مراکز آموزشی به مراکز درمانی را شایعه دانست و تصریح کرد: البته در جلسات نظرات مختلفی داده شده بود که پس از بررسی کارشناسی این موارد رد شد، بنابراین چنین چیزی به هیچ‌وجه صحت ندارد.
ستاد ملی مبارزه با کروناویروس در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری می‌کند
او در خصوص زمان بازگشایی مدارس نیز گفت: از نظر قانون آموزش و پرورش در زمان برف و باران چون از نظر منطقه‌ای و استانی متفاوت است، معمولا آموزش و پرورش تصمیم‌گیری می‌کند؛ اما در بحث آلودگی‌ها چه آلودگی هوا و چه آلودگی ویروسی، ستاد بحران و ستادهای پیشگیری مربوطه که به ریاست استاندار برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان همچنین ادامه داد: به دلیل اینکه کروناویروس در سطح ملی اتفاق افتاده است، ستاد ملی مبارزه با کروناویروس در سطح کشور به ریاست رییس جمهوری و وزیر بهداشت پس از بررسی مشکلات و وضعیت استان‌ها در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کرده و به‌صورت متمرکز اعلام می‌شود.
برنامه‌های آموزش و پرورش جهت رفع عقب‌ماندگی دانش‌آموزان
جهان‌آرای برنامه‌های آموزش و پرورش را جهت رفع عقب‌ماندگی‌های دانش‌آموزان در چهار بخش مدرسه‌ای یا کلاسی، منطقه‌ای یا ناحیه‌ای، استانی و کشوری عنوان و تصریح کرد: شبکه آموزش و شبکه آموزش دانش‌آموزی (شبکه شاد) در بخش ملی در حال فعالیت هستند که شبکه آموزش کار خود را شروع کرده است و بسترهای شبکه «شاد» نیز در حال ‌آماده‌سازی است.
او همچنین ادامه داد: در سطح استان گیلان با توجه به عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به اینترنت و…باید آموزش‌ها بومی‌سازی شود و فیلم‌های آموزشی را به‌صورت آرشیوی و دانلود شده در بسترهایی که مدیران مدارس ما فراهم می‌کنند در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
رسانه‌ها از بزرگ‌نمایی مشکلات به‌جد پرهیز نمایند
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه بنده مدرس حوزه رسانه در دانشگاه‌ها بودم، تأکید کرد: رسانه‌ها باید در شرایط بحرانی کمک کرده و مطالبی را ارائه کنند که امید را بین مردم ایجاد کنیم و از بیان شایعات پرهیز کنند.
جهان‌آرای با تاکید بر ضرورت پرهیز از انتشار مطالب دلسردکننده گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم از بزرگنمایی مشکلات به‌جد پرهیز نمایند و به مردم امید دهند.
او همچنین با بیان اینکه پس از ایجاد شدن این مشکلات ما فضاهای بسیاری خوبی را شاهد هستیم، تصریح کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم فضای همدلی، همراهی، مهربانی و حضور گرم نیروهای درمانی، بسیج و سپاه را بزرگنمایی کنند و انعکاس دهند. خوشبختانه التهابات کمتر شده است و ا‌ن‌شاءالله همدلی و مهربانی که مردم گیلان در آن زبانزد هستند بسط داده شود.
شبانه‌روزی شدن درمانگاه فرهنگیان رشت
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اعلام شبانه‌روزی شدن درمانگاه فرهنگیان رشت، گفت: پزشکان و پرستاران درمانگاه فرهنگیان رشت نیز از شبانه‌روزی شدن این درمانگاه استقبال کردند.
او در پایان اظهار کرد: باید از بیان مطالبی که باعث دلسرد شدن مردم می‌شود، پرهیز شود و امیدوارم زیبایی‌های بزرگ انسان‌دوستی که در بیمارستان رازی رشت وجود دارد، نمایش داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار