فرانسه درخواست بن‌سلمان برای حضور در ملکش در پاریس را رد کرد

تهران (پانا) - دولت فرانسه درخواست ولیعهد سعودی برای گذراندن چند روز در کاخی تاریخی در این کشور که به مبلغ 350 میلیون دلار از سوی وی خریداری شده است را رد کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فرانسه درخواست بن‌سلمان برای حضور در ملکش در پاریس را رد کرد

به گزارش فارس، مقامات دولت فرانسه درخواست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای حضور چند روزه در کاخ «لویی چهاردهم» از پادشاهان قدیم فرانسه را رد کرد.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، درخواست بن سلمان برای حضور در یکی از ملک‌های مجموعه کاخ‌های «ورسای» در حالی رد شده است که وی این بنا را در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

منابع آگاه به این پایگاه خبری گفتند، در حال حاضر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به قدر کافی به‌خاطر تلاش برای تصویب اصلاحیه قانون بازنشستگی در این کشور با مشکلات متعدد مواجه است و ورود بن‌سلمان به فرانسه و حضورش در این ملک می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

این منابع گفتند مقامات فرانسوی این نگرانی را دارند که بازدید بن‌سلمان از این کاخ ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی را که به دستور وی انجام شد، بار دیگر زنده کند و حضور بن‌سلمان در فرانسه مایه خجالت ماکرون خواهد شد.

با گذشت بیش از یک سال و پنج ماه از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبول، دولت آمریکا همچنان اطلاعات نهادهای اطلاعاتی مربوط به این قتل را محرمانه نگه داشته و این موضوع سبب فشار روسای دو کمیته اطلاعاتی مجالس سنا و نمایندگان بر دولت شده است.

دولت عربستان سعودی علاوه بر قتل خاشقچی، به سرکوب دیگر روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری متهم است و این اقدامات ضد حقوق بشری همچنان بحث داغ رسانه‌های غربی و خاورمیانه است.

سال گذشته نیز سالن اپرای «لا اسکالا» ایتالیا، بعد از مواجه شدن با انتقادهای گسترده به دلیل همکاری‌های نزدیک با عربستان سعودی تصمیم گرفت بیش از سه میلیون یورو (۳.۴ میلیون دلار) پولی که از ریاض دریافت کرده بود را برگرداند.

بن‌سلمان علاوه بر این کاخ سلطنتی، ولخرجی‌های چشم‌گیر دیگری نیز در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۱۶ یک کشتی تفریحی را با قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. همچنین او یکی از تابلوهای «لئوناردو داوینچی» نقاش ایتالیایی دوران رنسانس را به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. اکنون این تابلوی نقاشی گران‌ترین اثر هنری جهان لقب گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار