تلف شدن بیش از ۶ هزار قطعه مرغ در آتش‌سوزی مرغداری در بوکان

ارومیه (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: وقوع آتش‌سوزی در یک واحد مرغداری این شهرستان موجب تلف شدن ۶ هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ گوشتی ۴۲ روزه شد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تلف شدن بیش از ۶ هزار قطعه مرغ در آتش‌سوزی مرغداری در بوکان

سیدفواد هاشمی اظهار کرد: با دریافت گزارشی از طریق سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک واحد مرغداری واقع در روستای «قره‌کند»، از توابع بخش مرکزی بوکان، ماموران این سازمان در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.

وی اضافه کرد: در این حادثه اگرچه ماموران آتش‌نشانی ایستگاه شماره ۲ امیرآباد توانستند به موقع اقدام به اطفای کامل حریق و ایمن‌سازی محیط کنند ولی دود حاصل از این آتش‌سوزی موجب خفگی و تلف شدن مرغ‌های یکی از سالن این مرغداری شد.

وی افزود: با بررسی علت این حادثه مشخص شد که نشت سوخت از «هیترهای» داخل سالن و بخار ناشی از گازوییل موجب بروز آتش‌سوزی در این واحد مرغداری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان ادامه داد: این حادثه خوشبختانه تلفات انسانی نداشت، ولی تجهیزات و لوازم موجود در سالن این مرغداری به طور کامل از بین رفت.

وی خسارت حاصل از این آتش‌سوزی را حدود ۲ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: ضروری است مالکان مرغداری‌ها سیستم‌های برقی سالن‌های محل نگهداری طیور را کنترل و از تجهیزات غیرقابل اشتعال در سالن های مرغداری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه و جهت استفاده از راهنمایی و مشاوره ایمنی در زمینه‌های مختلف می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در بوکان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار