خلاقیت مدیرمدرسه ای در منطقه 18 برای روزهای تعطیل دانش آموزانش

تهران( پانا) - طاهره کلیایی، مدیر دبیرستان متوسطه دوره اول شهدا ، منطقه 18 در گفت و گو با پانا گفت: فضای آموزش مجازی که در حال حاضر جایگزین کلاس درس مدارس شده است را می توان تبدیل تهدید ها به فرصت ها دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت مدیرمدرسه ای در منطقه 18 برای روزهای تعطیل دانش آموزانش

طاهره کلیایی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تدریس و آموزش از طریق فضای مجازی در سراسر کشور به ویژه استان تهران صورت می گیرد، طی مصوبه ای در شورای مدرسه تصمیم گرفته شد برنامه هفتگی کلاس های مجازی در پیام رسان ایتا و از طریق کانال مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. همچنین از دبیران مربوطه خواستیم که طبق ساعات مشخص شده در برنامه هفتگی، آموزش و تدریس خود را شروع کرده و به مرور درس ها و نظارت بر تکالیف دانش آموزان بپردازند.

او افزود: برای جلوگیری از تداخل برنامه هفتگی آموزشگاه با شبکه آموزش قرار بر این شد که ساعت آموزشی ما از ساعت 13 الی 17:45 اجرا شود. به اولیای دانش آموزان نیز تاکید کردیم که بر نحوه عملکرد فرزند خود در این فضای آموزشی نظارت کامل داشته باشند. نحوه تدریس دبیران به شکل بارگزاری فیلم آموزشی، ضبط صدا، برگزاری کارگاه های پرسش و پاسخ و ارائه تکالیف روزانه است.
کلیایی بیان کرد: با وجود این که در ابتدای اجرای این طرح هستیم؛ اما با استقبال خوبی از طرف همکاران، دانش آموزان و اولیا روبرو شدیم و کمی از نگرانی اولیا و سردرگمی دانش آموزان برطرف شده است.
او معتقد است: اجرای این طرح می تواند صرفا مختص ایام بحران و تعطیلی مدارس نباشد بلکه در شرایط عادی هم، مانند کشور های توسعه یافته ادامه پیدا کند. آموزش از طریق فضای مجازی مکملی برای تدریس معلم در کلاس درس است و نوعی از تبدیل تهدیدها به فرصت ها در راستای اعتلای آموزش و فرهنگ استفاده از دنیای مجازی است.
کلیایی در پایان گفت: با توجه به امکانات، تمهیدات و صرف وقت و هزینه ، به دانش آموزان عزیز توصیه می کنم با جدیت پیگیر درس ها و تکالیف خود بوده و ازشرایط موجود در جهت جبران عقب افتادگی درسی خود استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار