مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

روند آموزش در آذربایجان غربی تعطیل نیست

ارومیه (پانا) - این نهاد از نخستین روز تعطیلات مدارس به لحاظ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان جهت جبران ساعات کسری آموزشی دانش آموزان با بکارگیری اقدامات خلاقانه روند آموزشی را استمرار بخشیده است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
روند آموزش در آذربایجان غربی تعطیل نیست

ابراهیم محمدی؛ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه تدوین برنامه درسی دانش آموزان که با حضور معاونان این اداره کل، روسای ادارت و کارشناسان برگزار شد، بیان کرد: توجه به اقدامات خلاقانه جهت آموزش مجازی در اولویت برنامه های تدوین شده برای آموزش دانش آموزان قرار گیرد.
او بیان کرد: در جریان تداوم بخشی به روند آموزشی معلمان و فرهنگیان با احساس تکلیف در این راستا طی تماس های تلفنی با دانش آموزان و اولیا و با ارائه بسته های آموزشی به طرق مختلف جریان تعلیم و تربیت استمرار می بخشند.
محمدی با بیان اینکه آموزش در این استان با حضور پرچم‌داران تعلیم و تربیت و معلمان و همکاران پر تلاش تعطیل بردار نیست بیان کرد: تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی و محتوای آموزشی مکمل که به همت وزارت آموزش و پرورش از شبکه آموزش همه روزه پخش می شود، گامی در راستای جبران کسری ساعت‌های اموزش است.
او با اشاره به اینکه کارهای ابتکاری جایگاه خاصی در برنامه ریزی برای آموزش های مجازی دارد، گفت: هم اکنون امکانات و توانمندی‌های بسیاری در استان در بستر اینترنت فراهم است که لازم است از این امکانات نهایت استفاده و بهره برداری شود.
محمدی با اشاره به بهره‌مندی تمامی مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی از بستر فیبر نوری اضافه کرد: به‌کارگیری شیوه‌های سریع و نوین آموزشی لازم است تا دانش آموزان سریع تر از بسته های آموزشی بهره مند شوند.

او با قدردانی از فرهنگیان و معلمانی که در راستای تداوم بخشی به روند آموزش تلاش بی وقفه ای دارند گفت: امروز پرستاران، پزشکان و سایر کارمندان حوزه بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری های ویروسی هستند و وظیفه ما فرهنگیان پشتیبانی از آنان با ارائه خدمات اموزشی به فرزندان و دانش اموزان این مرز بوم است.
محمدی با اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر فعالان عرصه سلامت استان اظهار کرد: این نهاد همواره آماده پشتیبانی و یاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در بخش های مورد نیاز است و این موضوع با مسوولان این نهاد نیز مطرح شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انسجام بخشی به برنامه های آموزشی یک ضرورت مهم در این برهه است اضافه کرد: برای این منظور وزارتخانه برنامه ای مدون دارد و لازم است تا استان نیز برنامه ویژه خود و مناطق 24 گانه آموزشی هم برنامه متناسب با شرایط مناطق خود را داشته باشند.
او تعامل تمامی عوامل دخیل در آموزش را در این زمینه اثر گذار عنوان کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت دهیاران، راهبران آموزشی، مدیران و معلمان مدارس روستایی یک ضرروت اساسی است.
محمدی توجه به استمرار روند آموزش مناطق عشایری، روستایی و حاشیه شهرها که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای آنان محدود است را نیز مهم اعلام کرد و گفت: توجه به بسته های آموزشی هنرستان ها نیز نباید مغفول واقع شود.
او تاکید کرد: پویا نگهداشتن جریان آموزش مهمترین اولویت این نهاد است.
محمدی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه عوامل آموزشی مدارس از معلمان خلاق و پرتلاش استان خواست ارتباط خود را با مدرسه و روند اموزش آن استمرار دهند.
در ادامه این جلسه معاونان این نهاد و سایر کارشناسان هر معاونت و بخش به ارائه گزارشی از برنامه های تدوین شده برای آموزش دانش آموزان در ایام تعطیلات اسفند ماه پرداختند.
مدارس آذربایجان غربی بیش از 10 روز است که به علت جلوگیری از شیوع بیماریهای ویروسی و در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در تعطیلی به سر می برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار