یک بیمار بهبود یافته از کرونا:

در مورد فرشته ‎های روی زمین هرچه بگویم کم است

دارو کمیاب و در بازار آزاد گران است

رشت (پانا) - «متاسفانه برخی داروهای بیماران مشکوک به کرونا یا آنفلوآنزا بسیار کمیاب است و من به واسطه آشنایانم در تهران، چند قلم دارو و قرص را به قیمت آزاد و با صرف ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال خریداری کردم ». اینها اظهارات یک بیمار بهبود یافته از کرونا در تالش است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
در مورد فرشته ‎های روی زمین هرچه بگویم کم است

به گزارش ایرنا، یک بیمار مشکوک به کرونا یا آنفلوآنزا که بعد از حدود ۱۲ روز بستری و دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی تالش بهبود یافته و اکنون مرخص شده از پزشکان، پرستاران و خدمه مراکز درمانی با عنوان فرشته‌های زمینی یاد کرد.

بهزاد پورپناه از اهالی هشتپر مرکز شهرستان تالش که اینک سلامتی یافته می گوید: حدود ۱۲ روز قبل با احساس تب، لرز شدید و تعرق زیاد بدن به مطب دکتر معصومی در هشتپر مراجعه کردم و بعد از معاینات لازم، مرا به مطب یک متخصص داخلی معرفی کرد و این پزشک معتمد نیز بعد از معاینه، مرا برای بستری به بیمارستان خصوصی دکتر طاهری ارجاع داد.

او افزود: در همه این مراحل به من گفته شد که علائم مشکوک به کرونا یا آنفلوآنزا دارم و در نهایت یک هفته در این بیمارستان خصوصی بستری شدم و همه پرسنل این مرکز درمانی برای درمان من و سایر بیماران زحمات زیادی متحمل شدند.

این بیمار ادامه داد: شرایط من حاد بود و به محض دایر شدن بخش قرنطینه بیمارستان دولتی شهید نورانی تالش، بلافاصله مرا به آنجا منتقل کردند و به علت کثرت بیماران بستری، سریع در بخش ایزوله که مختص زنان بود بستری شدم.

پورپناه بیان کرد: همه پرستاران و پزشکان همچون دکتر نصیری، رحمانی و کرمی؛ پروانه وار بالای سر من و سایر بستری شدگان حاضر می‌شدند و به چشم خود شاهد بودم که خدمه با حدود هشت میلیون ریال حقوق، چگونه جانانه کار می کنند و با کمترین امکانات، بیشترین بهره وری را دارند.

او گفت: در بخش ایزوله بیمارستان حدود ۶ روز بستری شدم و در تمام این مدت، برادرم فرزاد که مهندس عمران است و شغل آزاد دارد، همراه من بود و اکنون نیز بعد از بهبود و ترخیص، هر دو برادر در ایزوله خانگی به‌سر می بریم تا در صورت وجود شرایط انتقال ویروس در بدن ما، اعضای خانواده مریض نشوند.

این بیمار تاکید کرد: من نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشتپر هستم؛ اما هرگز ندیدم پرسنل درمانی به تناسب شغل و جایگاه حقوقی یا حقیقی بیماران، بین آنها تفاوت قائل شوند و به واقع همه را به یک چشم می دیدند و از هیچ خدمتی دریغ نمی کردند.

این بیمار بهبود یافته اظهار کرد: متاسفانه برخی داروهای بیماران مشکوک به کرونا یا آنفلوآنزا بسیار کمیاب است و من به واسطه آشنایانم در تهران، چند قلم دارو و قرص را به قیمت آزاد و با صرف ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال خریداری کردم و از مسئولان خواهش می کنم به فکر بیماران بی بضاعت، کم درآمد و فاقد دوست و آشنا باشند.

پورپناه بیان کرد: وقتی پرسنل درمانی سه نوبته کار می کنند و با شنیدن کوچکترین صدا حتی هنگام شب، سریع بالای سر مریض حاضر می شوند و در دادن غذا و خدمات بین بیماران تبعیض قائل نیستند، انصاف نیست بیماران در حسرت چند قلم دارو باشند.

پورپناه افزود: هنوز هم پاسخ آزمایش های من برای تشخیص کرونا یا آنفلوآنزا به دستم نرسیده است اما علائم بیماری من، بیشتر به آنفلوانزا شباهت داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشتپر که اکنون از بیماری رها شده و دوران ایزوله خانگی را سپری می کند، به هموطنان توصیه کرد هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و تا حد ممکن و سپری شدن وضعیت شیوع کرونا، از خانه ها خارج نشوند.

مسئولان تالش این روزها با جدیت برای راه اندازی بیمارستان جدید این شهرستان تلاش می کنند تا با فعالیت دو مرکز درمانی دولتی مجهز، حجم و سرعت خدمات پزشکی درمانی به بیماران افزایش یابد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود؛ اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

لازم به ذکر است گیلان از جمله کانون های آلوده این ویروس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار