وزیرآموزش و پرورش:

نیازمند افزایش بودجه‌بندی زمان تدریس در صدا و سیما هستیم

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین ماموریت امروز آموزش و پرورش برقراری آموزش دانش‌آموزان است ازلزوم افزایش بودجه بندی زمانی تدریس زنده در صداوسیما گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند افزایش بودجه‌بندی زمان تدریس در صدا و سیما هستیم

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین مصوبات این وزارتخانه درباره تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، گفت: «روزانه در ستادی که با مسئولان آموزش و پرورش تشکیل داده‌ایم آخرین وضعیت آموزش در مناطق مختلف کشور را بررسی می‌کنیم. مهم‌ترین مأموریتی که امروز متوجه آموزش و پرورش در سراسر کشور است، اطمینان در به وجود نیامدن اختلال در آموزش دانش‌آموزان است.»

نیازمند افزایش بودجه‌بندی زمانی تدریس در صدا و سیما هستیم

او افزود: «آموزش‌هایی که با همکاری صداوسیما بر روی آنتن زنده برقرار کرده‌ایم، افزایش یافته و به ۸۴نوبت در هفته ارتقا پیدا کرده است. با این وجود به نظر می‌رسد کافی نیست و نیازمند افزایش بودجه‌بندی زمانی تدریس در صدا و سیما هستیم. قرار است شبکه‌های استانی در این امر کمک رسانی کنند تا آموزش‌های لازم در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گیرد.»

حاجی میرزایی با اشاره به دستور العملی که روز گذشته در خصوص وظایف والدین، انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس تبیین شد، بیان کرد: «همه معلمان و مدیران موظفند که از فراگیری غیرحضوری دروس توسط دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند.»

رصد شرایط استان‌ها در امر آموزش مجازی

او ادامه داد: «شرایط استان‌ها را با توجه به تقسیم بندی نقاط مختلف کشور که بین مسئولین و معاونان وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، رصد می‌کنیم. البته استان‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند و با ابتکار خود، فضای آموزشی مناسبی ایجاد کردند. این فعالیت‌ها مجالی برای مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کرده تا این وزارتخانه فصل نویی درکارنامه خود تجربه کند.»

وزیرآموزش و پرورش گفت: «امیدوار هستیم هرچه سریعتر شاهد شکست کرونا باشیم و دانش‌آموزان را در کلاس درس ببینیم، اما هرچه این زمان طولانی‌تر شود باید مراقبت کنیم که در آموزش دانش‌آموزان اختلالی ایجاد نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار