گروه‌های مرجع برای مهار کرونا به دولت کمک کنند

تهران (پانا) - رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با یادآوری تاثیرگذاری گروه‌های مرجع مثل خبرنگاران، سلبریتی‌ها، سیاستمداران و روحانیون در آگاهی بخشی به مردم، از آنها خواست به دولت در مهار بیماری کرونا کمک کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های مرجع برای مهار کرونا به دولت کمک کنند

به گزارش ایرنا، «مصطفی اقلیما» آگاهی‌بخشی و دادن اطلاعات درست درباره نحوه پیشگیری از بیماری کرونا را مهمترین موضوع برای مهار آن در سطح ملی دانست.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به استفاده مردم از فضای مجازی برای کسب اطلاعات در خصوص ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از اشکالات فضای مجازی این است که خبر درست و غلط در هم آمیخته است و برخی در راستای منافعشان، خبرهایی را در این فضا منتشر می‌کنند که اگر ضرر نداشته باشد، نفعی هم برای مردم ندارد.

اقلیما، کلیپ لیسیدن ضریح یکی از اماکن مقدسه توسط فردی در فضای مجازی را یادآور شد و افزود: در فضای مجازی، هر کسی هر عمل موهنی را انجام می‌دهد و در نهایت مردم نمی‌فهمند که چه کاری خوب و چه کاری بد است.

وی از گروه‌های مرجع مثل معتمدان محلی، روحانیون، خبرنگاران، سلبریتی‌ها و دیگر افراد صاحب نفوذ خواست برای دادن اطلاعات درست و آگاه کردن مردم به کمک دولت بشتابند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه مردم باید بهترین خبر را از دستگاه‌های مسئول بگیرند، تصریح کرد: مسئولان باید با مردم صادق باشند و اگر به مردم نگویند چند نفر مبتلا شده‌اند، خیلی از افراد ممکن است مراقبت‌های بهداشتی لازم را رعایت نکنند.

اقلیما تاکید کرد: مسئولان نباید از وحشت مردم بترسند و به آنها اطلاعات دقیق و درست بدهند و اگر راجع به بیماری، آگاهی کاملی به مردم داده شود که بیماری کجا رشد پیدا می‌کند و چگونه باید پیشگیری کنیم، مهار آن بسیار آسان می شود.

این فعال اجتماعی افزود: ندادن اطلاعات مردم را نگران نمی‌کند بلکه ناآگاهی و تردید درباره وضعیت موجود است که آنها را نگران می کند.

وی با اشاره به نامه وزیر بهداشت به رییس‌جمهوری درباره کمبود اقلام پزشکی و دستور رییس جمهوری برای پیگیری این موضوع گفت: وقتی به حرف رییس جمهوری توجهی نمی‌شود و دلالان اقلام پزشکی و بهداشتی را در بازار آزاد می‌فروشند از مردم نمی‌توان انتظار زیادی برای تبعیت از فرامین دولت داشت.

اقلیما، تناقض در صحبت‌های مسئولان درباره وضعیت کرونا در کشور را باعث سردرگمی مردم دانست و افزود: اقدامات و صحبت‌های مسئولان در بهبود شرایط بسیار موثر است و باید همه یک حرف را بزنند و در مبارزه با کرونا همدل و همصدا باشند.

این استاد دانشگاه درباره بی‌اعتمادی برخی از مردم به رسانه‌ها یا دستگاه‌های رسمی نیز گفت: این بی‌اعتمادی در نتیجه ندانم‌کاری برخی مسئولان و رسانه‌ها در طول زمان به وجود آمده و از بین بردن آن هم زمان‌بر است و راه‌حل آن این است که مسئولان و رسانه‌های رسمی، مردم را امین خود بدانند و به آنها اعتماد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار