کلیه جاده‌های استان اردبیل باز است

اردبیل (پانا)- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: با تلاش راهداران علی‌رغم بارش برف، تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد درآن ها جریان دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کلیه جاده‌های استان اردبیل باز است

علی رحمتی درجریان بازدید از عملیات برف‌روبی گردنه حیران اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش برف در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها و بارش باران در محورهای شمالی استان اردبیل هستیم که با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

او افزود: از ابتدای آغاز بارش‌ها، راهداران پرتلاش به‌طور مرتب درحال برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در قالب ۱۱۰ اکیپ راهداری عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورها و گردنه‌های استان را انجام می‌دهند.

رحمتی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهـز کرده و قبل از سفر با سامانه 141 و یا شماره تلفن 33745902 مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌‌ها مطلـع شوند.

بارش برف هم‌اکنون در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی ،نمین ، نیر، سرعین و خلخال جریان داشته و این مناطق سفیدپوش شده است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز اعلام کرد که بارش برف در گردنه‌های حیران در جاده اردبیل - آستارا، صایین در جاده نیر - سراب ، الماس در جاده خلخال - اسالم و جاده سرچم - زنجان ادامه دارد و رانندگان در گذر از این راه‌ها می‌بایست خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل هم با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف و باران و وزش باد شدید تا دوشنبه شب از ساکنان این استان خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری در صورت ضرورت سفر با زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی رهسپار جاده‌های مواصلاتی این استان شوند.

فرهاد عبدالعلی‌پور همچنین خواستار کنترل دمای مکان‌های حساس به سرما به خاطر کاهش محسوس دما و نیز خودداری از قرار گرفتن در مسیرهای سیلاب‌خیز شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت هوایی بسیار متغیر برخوردار است. در اکثر سال‌ها بارش برف در واپسین روزهای زمستان در این منطقه اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار