بیگدلی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با پانا

هشدار درباره آسیب پذیری «کودکان کار» در برابر «کرونا»

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم توجه به سلامت کودکان کار و خیابان در برابر ویروس کرونا گفت این کودکان در معرض خطر بیماری و انتقال آن به خانواده و جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درباره  آسیب پذیری «کودکان کار» در برابر «کرونا»

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی کودکان کار و خیابان است، گفت: با توجه به اینکه اکنون شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و تهران در صدر مبتلایان قرار گرفته است و از آنجا که تهران دارای بیشترین آمار کودکان کار و خیابان است لذا حضور این کودکان در شهر بدون داشتن تجهیزات بهداشتی برای سلامت آنها و خانواده‌هایشان مخاطره‌آمیز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها همچنان شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله گرد بدون استفاده از لوازم بهداشتی در شهر هستیم، گفت: کودکان کار به راحتی عاملی برای شیوع ویروس کرونا هستند و علاوه بر اینکه سلامتشان در خطر است به راحتی می‌توانند این ویروس را به خانواده منتقل کنند و جان سایر افراد را هم در معرض خطر قرار دهند.

بیگدلی گفت: کودکان کار عموما در خانواده‌های پرجمعیتی هستند که می‌توانند ناقل ویروس به خانواده شوند و اغلب آنها امکان دسترسی به شرایط درمانی مناسب ندارند و اگر دچار بیماری شوند قطعا در شرایط سختی خواهند بود.

وی تاکید کرد: لازم است که تدابیر لازم از سوی متولیان امر، برای جمع‌آوری آنها از خیابان اتخاذ شود. متاسفانه سال‌هاست به دلیل مسایل اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله‌گرد در خیابان‌ها هستیم و نیاز است که برای حمایت از این کودکان و خانواده‌های آنها تدابیر جدی اتخاذ شود و نباید از موضوع کودکان کار غافل شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هر چند گفته می‌شود درصد ابتلای کودکان به ویروس کرونا پایین است اما نباید فراموش کرد که کودکانی که نه تغذیه درستی دارند و نه در شرایط رشد مناسبی قرار دارند و میزان ایمنی بدن آنها با کودکانی که این شرایط را ندارند، متفاوت است بیش از سایر کودکان آسیب‌پذیرتر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار