دری: تهران مدت هاست با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی مدارس از منابع آموزشی چندرسانه ای استفاده می کند

تهران (پانا) - پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه اداره کل شهر تهران در گفتگو با پانا از برنامه ها و راهکارهای اداره کل شهر تهران برای آموزش دانش آموزان در مدت زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دری: تهران مدت هاست با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی مدارس از منابع آموزشی چندرسانه ای استفاده می کند

دری در رابطه با کلاس های جبرانی برای دانش آموزان گفت: مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گیری در خصوص جبران ساعت آموزشی با شورای مدرسه است که با همکاری شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و با نظارت و راهبری مدیر مدرسه فعالیت هایی را طراحی و اجرا نمایند.
او با اشاره به اینکه مدارس از امکانات نرم افزاری برای عقب نماندن دانش آموزان از درس و تحصیل استفاده می کنند، عنوان کرد: دبیران در بسیاری از مدارس پیش رو شهر تهران با تمرکز بر مدرسه محوری در طول سال تحصیلی با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی مدارس و امکانات نرم افزاری نسبت به تولید و بهره گیری از منابع آموزشی چند رسانه ای و الکترونیکی اقدام کرده‌اند.

این مهم در شرایط کنونی و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه با محوریت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه اداره کل و کارشناسی گروه‌های آموزشی مناطق و تجمیع منابع آموزشی انجام می شود و از طریق سایت گروهها و... به تفکیک عنوان وپایه در اختیار همکاران و مدارس متقاضی قرار داده شده است.
دری با اشاره به اهمیت تعامل دانش آموز و معلم در کنار استفاده از فناوری‌ها گفت: مهم تر از محتوای آموزشی در استفاده هوشمندانه از فناوری، ایجاد بستر تعاملی مناسب بین معلم و دانش آموزان است تا با نظارت و راهبری آموزشی، ارایه بازخورد، پرسش و پاسخ، حل مساله و ... موقعیت یادگیری موثر ایجاد شود و مشارکت مربیان یادگیری فعال را محقق سازد که در این زمینه شبکه های تعاملی داخلی ایمن قابلیت و دامنه وسیع تری دارند.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران گفت: برنامه های شبکه آموزش نیز به عنوان مکمل آموزشی با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و معاونت متوسطه ارایه می شود و برای کل کشور خدمات آموزشی غیر حضوری ارایه می شود که اطلاع رسانی موثر مدارس به دانش آموزان مورد انتظار است.
او با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم که امسال کنکور دارند از آنها خواست تا روحیه خود را حفظ کرده و تلاش خود را بیشتر کنند و از مدارس خواست تا در این زمینه همراه دانش آموزان شان باشند.

او همچنین بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه متوسطه نظری به دلیل امتحانات نهایی و کنکور باید تلاش مضاعفی داشته باشند که از فرصت در اختیار، بیشترین بهره برداری را به عمل آورند و مدارس در این مورد اهتمام ویژه دارند تا ضمن ارایه خدمات بیشتر شرایط تعمیق یادگیری و جبران برخی عقب ماندگی ها را از برنامه ریزی منعطف و شخصی را فراهم کنند.
دری در رابطه با دوره دروس آموزش داده شده توسط رسانه ها در این مدت زمان تعطیلی مدارس توسط معلمین گفت: بدیهی است که در زمان حضور دانش آموزان در مدرسه با به کارگیری روش های نوین تدریس از جمله یادگیری معکوس پوشش کامل محتوای آموزشی در نظر گرفته می شود و جمع بندی و دوره همیشه بخش مهمی از طرح درس همکاران را به خود اختصاص می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار