در گفت و گو با پانا

دانش آموز حافظ کل قرآن: از هم سن و سالان خود می خواهم روزانه دقایقی را به تلاوت قرآن اختصاص دهند

در ۹ سالگی حافظ کل قرآن شدم

تبریز (پانا) - دانش آموز حافظ کل قرآن می گوید: از هم سن و سالان خود می خواهم در طول شبانه روز در کنار درس و فعالیت های هنری و ورزشی حتی اگر شده فقط دقایقی را به تلاوت قرآن اختصاص دهند تا با آن انس بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز حافظ کل قرآن: از هم سن و سالان خود می خواهم روزانه دقایقی را به تلاوت قرآن اختصاص دهند

امیر رضا دولت پرست دانش آموز پایه نهم دبیرستان استعدادهای درخشان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز و حافظ کل قرآن که مدتی پیش با شرکت در مسابقات انتخابی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی قرآن کریم الجزایر راه یافت در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان می کند: در خانواده مذهبی به دنیا آمدم و با توجه به تشویق والدین و دایی ام از 4 سالگی در جلسات و کلاس های قرآنی به ویژه کلاس های حفظ موضوعی قرآن شرکت کردم و از 7سالگی به طور جدی حفظ قرآن را آغاز کرده و در 9 سالگی حافظ کل قرآن شدم.

او ادامه می دهد: قرآن به زندگی من هدف داده و سبب شده تا برای زندگی برنامه ریزی داشته باشم و خوشبختانه در درس هایم نیز موفق هستم و معدلم 19 به بالا است و درآینده می خواهم رشته علوم تجربی و پزشکی را ادامه دهم.

دانش آموز حافظ کل قرآن بیان می کند: حفظ قرآن نیازمند تمرین، مداومت و تکرار زیاد است به همین دلیل روزانه حداقل 2 تا 3 ساعت برای مرور 2 جزء وقت می گذارم ولی وقتی مسابقات در پیش است معمولا 4 تا 5 ساعت تمرین می کنم.

دولت پرست، کسب رتبه دوم مسابقات کشوری قرآنی دانش آموزان در مشهد مقدس، کسب عنوان دوم مسابقات امام علی (ع) در شهر قم و کسب عنوان اول مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و راه یابی به مسابقات قرآنی الجزایر را از جمله افتخارات خود در یک سال گذشته عنوان می کند و ادامه می دهد: امتیاز مسابقات حفظ، 200 نمره است که 100 امتیاز به حسن حفظ و 20 نمره برای صوت، 30 نمره برای لحن، 35 نمره برای تجوید و 15 نمره نیز برای وقف و ابتدا در نظر گرفته می شود.

این حافظ کل قرآن می افزاید: برای تقویت صوت و لحن، تلاوت های اساتیدی همچون منشاوی، غامدی و خلیل الحصری را گوش می دهم و از شخصیت بزرگی چون استاد محمد صادق زارعان که افتخار شهرمان است بهره می برم و به نظرم ایشان در صوت و لحن قدرت رقابت با قاریان مصری را دارند.

او در خصوص مسابقات انتخابی سازمان اوقاف و امور خیریه و راه یابی به مسابقات بین المللی قرآنی الجزایر می گوید: در مسابقات انتخابی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد تمام تلاشم را کرده و به خدا توکل کردم و خدا را شکر که انتخاب شدم و در مسابقات الجزایر که با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی برگزار می شود نیز تلاش خواهم کرد برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

دولت پرست بیان می کند: در آینده می خواهم به صورت جدی به عرصه معنا و تفسیر قرآن نیز وارد شوم برای این که قرآن درس زندگی است و از هرآیه آن باید در زندگی استفاده کرد.

این حافظ کل قرآن خطاب به هم سن و سالان خود بیان می کند: از دوستان خود می خواهم در طول شبانه روز در کنار درس و فعالیت های هنری و ورزشی حتی اگر شده فقط دقایقی را به تلاوت قرآن اختصاص دهند تا با آن انس بگیرند و به خدا نزدیک تر شوند.

او در خاتمه می گوید: نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بر اساس سنت حسنه ای که دارند در بین الصلاتین نماز جمعه از چهره های شاخص قرآنی تجلیل می کنند که به لطف خدا من جزو اولین افرادی بودم که تجلیل شدم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار