حاجی میرزایی: آموزش دروس در شبکه آموزش از 10 نوبت به 14 نوبت افزایش پیدا می کند

راه اندازی شبکه اجتماعی برای ارتباط و تعامل بیشتر معلمان با دانش آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از افزایش نوبت‌های آموزش به دانش آموزان از طریق شبکه آموزش از 10 نوبت به 14 نوبت در روز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: آموزش دروس در شبکه آموزش از 10 نوبت به 14 نوبت افزایش پیدا می کند

محسن حاجی‌میرزایی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: هر روز صبح را با جلسه‌ای آغاز می‌کنیم و در این جلسه وضع آموزشی را مرور می‌کنیم که در چه شرایطی هستیم. معاونان گزارش می‌دهند و همه تلاش ما این است که جریان آموزش استمرار پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شبکه آموزش از روز گذشته به کمک ما آمده است و 10 نوبت آموزش را در پایه‌های دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پخش می‌کند. از امروز این 10 نوبت به 14 نوبت افزایش پیدا کرده است که در هفت روز هفته جریان دارد.

او گفت: همچنان به نظر می‌رسد با توجه به استقبال خوبی که از سوی دانش‌آموزان به عمل آمده است نیازمند این هستیم که فرصت آموزش را افزایش دهیم. من با مدیران صدا و سیما گفت‌وگو کردم که بتوانیم از ظرفیت شبکه‌های دیگر آموزشی و تلویزیونی هم برای توسعه فرصت‌های آموزشی استفاده کنیم.

حاجی‌میرزایی اشاره کرد: همچنین امکانی را از طریق همراهی اپراتورهای موجود در کشور بر روی بستر امن اینترنتی فراهم کردیم و شبکه‌ای تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا شبکه شاد ایجاد کردیم که ارتباط بین معملمان و دانش‌آموزان را برقرار می‌کند. معلمان می‌توانند دروس را از طریق این شبکه با دانش آموزان به اشتراک بگذارند و جریان آموزش آنها را پیگیری کنند، طرح آزمون و طرح سوال کنند و اطمینان پیدا کنند که دانش‌آموزان حتما آموزش لازم را دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین با انجمن اولیا و مربیان نیز گفت‌وگو کردیم که از ظرفیت 10 هزار مدرسی که برای خانواده دارد و 370 مرکز مشاوره به خانواده‌ها کمک کند که مراقب آموزش فرزندانشان باشند. برای معاونان آموزشی ماموریتی تعیین کردیم که پروتکلی را برای مشارکت موثر مدیران و معلمان در این فرایند آموزشی تدارک ببیند. ما باید اطمینان پیدا کنیم که در همه مدارس مدیران اشراف کافی را بر روی دانش‌آموزانشان دارند و ارتباط مناسبی را تحت نظارت مدیر با دانش‌آموزان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار