استقرار ۶۴۱ پایگاه جشن نیکوکاری در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در ۶۴۱ پایگاه ثابت و سیار، مراکز نیکوکاری و مساجد استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استقرار ۶۴۱ پایگاه جشن نیکوکاری در سیستان و بلوچستان

مهدی میرامامی اظهار کرد: جشن نیکوکاری همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) با شعار «عید را به خانه‌هایشان ببریم» در سطح کشور و همچنین استان سیستان و بلوچستان شروع شده است.

او ادامه داد: جشن نیکوکاری، از رویدادهای ملی این نهاد برای توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و انفاق در جامعه و تامین حداقل نیازهای دانش آموزان و خانوارهای نیازمند در آستانه سال نو است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به برنامه زمان بندی جشن نیکوکاری در مدارس، پایگاه ها و مصلی های برگزار نماز جمعه، بیان کرد: این آیین ملی روزهای ۱۴ اسفندماه در مدارس سراسر استان سیستان و بلوچستان، ۱۵ اسفندماه در سطح شهرها، میادین، اصناف، بازارها و ۱۵ اسفند در مصلاهای نمازجمعه اهل سنت و شیعه استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت نیازمندان برگزار می‌شود.

او افزود: هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده متناسب با فهرست دانش آموزان نیازمند توزیع و صرفا به خانواده های دانش آموزان با رعایت شان و منزلت آنها اهداء می شود.

میرامامی عنوان کرد: فرآیند توزیع هدایا درون مدرسه ای با نظارت شورای مدرسه، درون ناحیه ای تحت نظارت رییس سازمان دانش آموزی ناحیه، منطقه و یا شهرستان و درون استانی با نظارت رییس سازمان دانش آموزی انجام می شود.

او گفت: کمک‌هایی که در سطح مدارس جمع‌آوری می‌شود با همکاری آموزش و پرورش، نظارت معلمان و مربیان در بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می‌شود همچنین مدارسی که دانش آموز نیازمند ندارند به عنوان مدرسه معین کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به دانش آموزان محروم مدارس همجوار اهداء کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: امسال۶۴۱ پایگاه ثابت و سیار در مساجد، مراکز نیکوکاری، معابر، میادین، اصناف، بازارها و همچنین ۷۶ مصلی اهل سنت و تشیع سطح استان برای جمع‌آوری هدایای مردمی در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند برنامه ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار