بانشی: مربیان پرورشی طلایه‌داران تربیت اسلامی در کشور هستند

شیراز (پانا) - امورتربیتی، نهاد ارزشی، فعال و جهت‌بخشی است که روح اخلاق، معنویت و راهبردهای سبک زندگی اسلامی ایرانی را در ذهن و اندیشه دانش‌آموزان نهادینه می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: مربیان پرورشی طلایه‌داران تربیت اسلامی در کشور هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در جمع نیروهای ستادی امورتربیتی استان، ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران نهاد مقدس امورتربیتی و تبریک سالروز امور تربیتی، این روز بزرگ و هفته تربیت اسلامی را به همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اسلامی تبریک گفت.
جهانبخش بانشی، مربیان شریف و سخت کوش پرورشی استان را طلایه داران تربیت اسلامی خواند و تلاش‌های ارزنده این نیروهای ارزشی و تلاشگر را راه‌گشا و موفقیت‌آمیز دانست و افزود: مربیان پرورشی باید با توجه به نیازهای نسل امروز و ضرورت‌های اجتماعی با قوت و قدرت به تلاش‌های هدفمند و والای خود ادامه دهند.
او ادامه داد: مربیان و معاونان پرورشی در مدارس نقشی الگویی و الهی را ایفا می‌کنند آنها ارتباطی بسیارصمیمی و سازنده با دانش‌آموزان دارند و از جایگاه ویژه‌ای در مدرسه برخوردارند و در جمع دانش‌آموزان محبوبیت فوق العاده دارند.
بانشی مربیان پرورشی را از مهمترین ارکان اجرای سند تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت:حداقل چهارساحت تربیتی از شش ساحت،کارکرد و قابلیت تربیتی د‌ارد که مربیان با برنامه‌ریزی، مطالعه اصول تربیتی و به کارگیری الگوهای مناسب و تعامل با آموزگاران، دبیران و مدیران مدارس و دیگر عوامل تعلیم و تربیت باید بستر لازم برای تحقق این ساحتها را فراهم کنند.
به گفته‌ی او مربی و معاون باید بهترین ابزار را برای رسیدن به تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به کارگیرد و از هنر، فرهنگ و ادبیات در راستای نشر فضایل اخلاقی بهره ببرد و در همه زمان‌ها و مکان‌ها خود الگوی عالی این فضیلت‌ها باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: فعالیت‌های اجتماعی و تربیت سیاسی در کنار رویکردهای هنری باید مدرسه را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر کند و مسلما مربیان عزیز نقش به سزایی در رسیدن به این هدف مهم ایفا می کنند.
او در توضیح و توصیف وضعیت تربیتی و پرورشی مدارس فارس افزود: هم‌اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ معاون و مربی پرورشی و ۹۷۰ نفر مشاور در مدارس استان فارس مشغول به خدمت می‌باشند.
او با اشاره به اینکه منطبق بر اجرای سند تحول چندین محور اساسی در دستور کار مدارس بوده است، این محمورها را شامل، توجه ویژه به نشر و آموزش و تبین قرآن نماز و عترت، توجه به نشر آموزه‌های انقلابی و توجه ویژه به اصل ایثار و شهادت، فعالیت‌های هنری و فرهنگی مانند سرود تئاتر، نقاشی شعر داستان و...توجه به شاداب‌سازی همه جانبه مدارس، اجرای برنامه مبتنی بر مهارت‌آموزی و نیز آموزش سبک زنگی اسلامی ایرانی و همچنین اجرای راهبردهای اساسی در کنترل آسیب‌های اجتماعی بوده است.
بانشی افزود: اجرای مسابقات قرآن در مدارس با حضور بیش از ۵۵۰ هزار نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی قدم بلند و کم نظیری بود که جای سپاس و تقدیر ویژه دارد.
او گفت: مسابقات چهارده گانه که پس از چند سال تعلیق امسال برای دومین بار در چهارده شهرستان و منطقه برگزار می شود در جریان‌سازی قرآنی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند.
او فعالیت‌های کانون‌های تربیتی و فرهنگی فارس را نمونه عالی در سطح کشور دانست که از لحاظ کمی با ثبت نزدیک به ۸۰ هزار دانش‌آموز فعال در سامانه ملی کانون‌های دارای جایگاه اول کشور می‌باشد و از لحاظ کیفی نمونه برجسته‌ای در کشور محسوب می‌شود.
او پویایی فرهنگی در مدارس فارس را در کشور بی‌نظیر دانست و افزود: با تلاش مربیان، مدیران و سایر عوامل به زبان آمار و ارقام، فارس در قله فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار دارد.
بانشی فعالیت کتابخوانی دانش‌آموزان فارس در قالب برنامه دانایی و توانایی بسیار موثر و ارزشمند دانست و از تلاشهای ارزنده و سختکوشانه مشاوران مدارس در محورهای مختلف تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار