واکنش ایران به ادعای آمریکا مبنی بر پیشنهاد کمک این کشور به ایران در خصوص ویروس کرونا

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مقابله با ویروس کرونا که اکنون به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و کشورهای زیادی را در بر گرفته است، نیازمند یک اراده جهانی و همکاری وسیع بین المللی است و نه حرکات نمایشی که با اغراض سیاسی و با سوء استفاده از رنج و عذاب بیماران و آسیب دیدگان صورت می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش  ایران به ادعای آمریکا مبنی بر پیشنهاد کمک این کشور  به ایران در خصوص ویروس کرونا

سید عباس موسوی جمعه شب در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک به ایران در خصوص ویروس کرونا، قبل از آنکه به ایران اعلام شود در رسانه ها اعلام شده و روی آن تبلیغات وسیع انجام شد، این ادعا را یک حرکت تبلیغاتی و ریاکارانه دانست که با اغراض سیاسی و به منظور فریب افکار عمومی جهانیان صورت می گیرد.
این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است، ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی - روانی است.
موسوی اضافه کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نیازهای دارویی و بهداشتی کشور و مقابله با ویروس کرونا در تماس نزدیک با بسیاری از کشورها بوده و تا کنون بخش قابل توجهی از نیازهای کلیدی کشور شامل یکصد هزار کیت تشخیص، ماسک های ویژه جراحی، دستگاه های تنفس مصنوعی و غیره از طریق کشورهای دوست تامین شده و محموله های دیگری نیز در راه است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مقابله با ویروس کرونا، که اکنون به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و کشورهای زیادی را در بر گرفته است، نیازمند یک اراده جهانی و همکاری وسیع بین المللی است و نه حرکات نمایشی که با اغراض سیاسی و با سواستفاده از رنج و عذاب بیماران و آسیب دیدگان صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار