تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ اختصاص یافته است

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر با تاکید بر مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با این آفت در استان بوشهر اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان دشتی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدا ورود آفت ملخ به این استان تاکنون 10 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با این آفت اختصاص یافته است.

وی، افزود: از ابتدا ورود این افت در استان بوشهر با توجه به حساسیت موضوع اهتمام جدی برای مبارزه با این پدیده صورت گرفته است‌.
استاندار بوشهر بیان کرد: امید است با اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده همانند سال گذشته بدون خسارت به اراضی کشاورزی، علیه این پدیده مقابله شود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هم ملخ‌های مهاجر را یکی از آفات جدی تهدید امنیت غذایی و ایجاد فقر دانست و اظهار داشت: اکنون آفریقا به‌شدت درگیر آفت ملخ‌های صحرایی است و این آفت آنقدر مهم است که یک نهادی از سوی فائو در سازمان ملل این مهم را در دنیا رصد و اطلاع‌رسانی می‌کند.

عباس کشاورز با بیان اینکه سال گذشته پس از چندین دهه، آفت ملخ صحرایی وارد کشور شد افزود: سال گذشته با حدود 750 هزار هکتار سم‌‌پاشی، این آفت مدیریت شد و هیچ خسارتی وارد نشد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از استقرار این آفت در جنوب ایران خبر داد و بیان کرد: آفت ملخ صحرایی در فصل‌های مختلف در نقاط جنوبی ریزش و سپس به هندوستان، پاکستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت می‌کند و سپس برمی‌گردد.

کشاورز با اشاره به آمار و گزارش فائو که تراکم ملخ‌های صحرایی در آفریقا افزایش یافته است افزود: تراکمی که از هجوم ملخ‌ها گزارش شده چندین برابر سال قبل است و اطلاعات حاکی است که ملخ‌ها از طریق کشورهای جنوب غرب وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه هجوم آفت ملخ صحرایی در خوزستان آغاز و حدود 8 روز است وارد بوشهر شده گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده در استان هرمزگان تراکم ریزش ملخ‌ها بیشتر از دیگر نقاط است و در استان سیستان و بلوچستان از طریق پاکستان به احتمال زیاد وارد می‌شود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از آمادگی کامل برای مبارزه و مدیریت آفت ملخ صحرایی خبر داد و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با این آفت خطرناک و سمچ برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است و در این راستا در طول فصل پاییز و زمستان همکاران آموزش‌‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

کشاورز از تامین سم به اندازه کافی برای مبارزه با ملخ صحرایی خبر داد و افزود: هیچ کشاورزی نگران نباشد سم به اندازه کافی تهیه شده و تجهیزات از سال گذشته در راستای مبارزه با ملخ صحرایی بیشتر است.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل وجود دارد که هر کجا آفت ملخ صحرایی بروز کند و مشاهده شود سرکوب شود خاطرنشان کرد: برخی مواقع تغییرات اقلیمی کار مبارزه با ملخ صحرایی را سخت‌تر می‌کند ولی اراده ما برای کنترل کامل این آفت است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با آفت ملخ صحرایی را جز پدیده‌‌های بحرانی دانست و تصریح کرد: در این راستا استانداران سال گذشته برای مقابله با این بحران همکاری‌های خوبی کردند که امسال هم مساعدت می‌کنند.

کشاورز افزود: نخستین مصوبه‌ای دولت برای مبارزه با ملخ صحرایی تخصیص 20 میلیارد تومان است ولی اگر نیاز باشد اعتبارات دیگری تخصیص می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار