حاجی میرزایی: تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت به مردم اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در  جلسه امروز ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت به مردم اعلام خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جامعه پزشکی و پرستاری کشور، گفت: همه ما باید قدردان نیروهای زحمتکش و خدوم بخش پزشکی و درمانی کشور باشیم که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: جامعه پزشکی با از خودگذشتگی تلاش دارند تا این بیماری را در کشور ریشه کن کنند و به فضل الهی و با همکاری مردم از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود سناریوهای مختلف درباره ابعاد و شیوع بیماری کرونا، بر همکاری همه دستگاه ها با یکدیگر جهت پیشبرد طرح های ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای ارایه آموزش های همگانی به عموم مردم و نیز آموزش های اولیه به بخش هایی از نیروهای مسلح و استفاده از همه امکانات بیمارستانی کشور برای مقابله و ریشه کنی بیماری کرونا شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت در تامین داروهای مورد نیاز مردم هیچ مضایقه ای ندارد اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک همه واحدهای تولیدکننده تلاش کنند تا هرچه سریع تر مشکل تامین ماسک و تجهیزات مورد نیاز بخش پزشکی کشور برطرف شود.

جهانگیری با بیان اینکه دولت با تمام ظرفیت در کنار مردم و جامعه پزشکی کشور است بر محافظت از کادر پزشکی و کسانی که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند تاکید کرد و گفت: موضوع ویروس کرونا موضوع جدی و اصلی کشور است که باید با رویکردی تهاجمی و برنامه ریزی دقیق هر روز از مبتلا شدن مردم به این بیماری پیشگیری کنیم و نیز از تعداد مبتلایان به این بیماری بکاهیم.

معاون اول رییس جمهور از استانداران کشور به ویژه استانداران تهران، قم و گیلان که در جلسه امروز گزارشی از وضعیت شیوع بیماری در آنها ارایه شد خواست تا با روحیه بالا فرماندهی اوضاع را در دست داشته باشند زیرا ما باید در مبارزه با این بیماری پیروز شویم و راهی جز این نداریم.

جهانگیری ادامه داد: همه مدیران کشور مکلف هستند تا تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را اجرا کنند و ستاد نیز باید با پیش بینی و استناد به نظرات کارشناسی، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در ارتباط کامل با مردم اطلاع رسانی و اطمینان بخشی کند.

معاون اول رییس جمهور بر تشکیل کمیته های مختلف در ستاد برای تدوین نقشه راه مقابله با کرونا یادآور شد: محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارایه آمار مربوط به مبتلایان و جانباختگان باید پذیرفته شود.

تصمیماتی برای مدیریت شرایط کشور اتخاذ شد

در این جلسه وزرای فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح، سخنگوی دولت، شهردار تهران، رئیس سازمان حج و زیارت و سایر مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

همچنین استانداران قم و گیلان و نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت ویدئو کنفرانس به طور جداگانه آخرین گزارش ها از تعداد مبتلایان، جانباختگان، اقدامات انجام شده، نیازها و مطالبات استان را ارایه و عزم ملی و همکاری همگانی برای مقابله با این بیماری خواستار شدند.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به کنترل های لازم و اجرای توافق نامه های ابلاغی از سوی ستاد در حوزه خدمات مسافری و ورود و خروج به کشور گفت: با برنامه ریزی و همکاری وزارت امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تلاش هستیم تا شهروندان ایرانی که در خارج از کشور هستند را با رعایت مسائل ایمنی به کشور بازگردانیم.

وزیر دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح نیز در این جلسه با اعلام آمادگی این وزارتخانه در جهت برپایی بیمارستان های سیار، تولید ماسک و کیت های تشخیص ویروس، ساخت برانکارد، تخت و آمبولانس ایزوله گفت: نیروهای مسلح آماده هستند تا در حوزه نیروی انسانی نیز به بخش درمانی کشور کمک کنند.

تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اعلام خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به تجربه کشورهای دیگر در مقابله با کرونا بر آگاهی و اطمینان بخشی به جامعه، شفافیت و پاسخگویی دقیق تاکید کرد و گفت: تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به رایگان شدن تماس با سامانه ۴۰۳۰ گفت: درگاه اینترنتی با هدف تشخیص و پایش و پاسخگویی به مردم ایجاد شده و تعدادی از استارت آپ ها برای انجام آزمایش درب منازل اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت به تعطیلی اعزام زائران نوروزی به عتبات عالیات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ثبت نام حج تنها به شکل الکترونیک و بدون حضور مردم انجام می شود.

معاون دادستان کل کشور و نماینده نیروی انتظامی نیز از کشفیات تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و برخورد با احتکارکنندگان در این زمینه خبر دادند.

در این جلسه در خصوص تردد در مرزها، ایجاد فضاهای بیمارستانی، تولید ماسک و تجهیزات پزشکی، اقلام مکشوفه، تعطیلی مدارس، ساعت کار کارمندان و دورکاری کارمندان پرریسک، تولید شوینده ها، کاهش سفرهای بین شهری، بحث و تبادل نظر شد که مصوبات آن از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار