حکیم زاده در جلسه توجیهی معلمان منتخب:

برای تدریس در آموزش و‌پرورش تمام تلاش خود را برای تداوم جریان آموزش به‌کار خواهیم گرفت

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در نشست توجیهی معلمان منتخب شهر تهران جهت تدریس در شبکه آموزش سخن می‌گفت با اشاره به ایثار و فداکاری جامعه پزشکی کشور، تلاش این معلمان عزیز را در راستای انجام یک رسالت ملی ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برای تدریس در آموزش و‌پرورش تمام تلاش خود را برای تداوم جریان آموزش به‌کار خواهیم گرفت

رضوان حکیم زاده در این نشست گفت: همان طور که در زمان دفاع مقدس بهترین فرزندان این سرزمین جان خود را در راه دفاع از کشور عزیزمان فدا کردند و امروز پزشکان اینگونه فداکاری می‌کنند اکنون هر شخص می‌تواند این نقش را داشته باشد، انسان به عنوان اشرف مخلوقات زیبایی آفرینشش در همین جلوه‌های ایثار بروز می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: هر کسی در هر موقعیت اجتماعی، مسولیت دارد تا از نشر ناامیدی که مضرات آن بدتر از کروناویروس است جلوگیری کند.

او افزود: درست است که یک مساله ای پیش آمده اما هر نهاد یک وظیفه ای دارد، آموزش و پرورش در این بین نقش پررنگی را ایفا می‌کند لذا باید به این سوال و نیاز خانواده‌ها پاسخ بدهیم که چگونه می‌‌توانیم امر آموزش را سروسامان داد، در آموزش و پرورش کارگروه ویژه ای تشکیل شده است و معلمان نیز به صورت خودجوش با تشکیل گروه‌های یادگیرنده در بسترهای ایمن مجازی در ارتباط با والدین و دانش آموزان در زمینه آموزش فعال شده اند، لذا در راستای تحقق عدالت آموزشی و با در نظر داشتن این موضوع که دسترسی دانش آموزان در دورترین نقطه جغرافیای کشور به فضای مجازی کاهش می‌یابد، به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت از رسانه ملی در کنار بسترهای دیگر به دلیل فراگیری بالا کمک بگیرد.

حکیم زاده اشاره کرد: دوماه قبل و پس از تعطیلی مکرر مدارس به دلیلی آلودگی هوا و قبل از بوجود آمدن شرایط فعلی در هیات اندیشه ورز شبکه آموزش پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از ظرفیت این شبکه تلویزیونی برای آموزش دانش آموزان در خانه تصویب شد و اکنون با این وضعیت، اجرای کار تسریع شد و با استقرار شرایط عادی نیز این کار در در دراز مدت نیز تداوم خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی افزود: هدف کلی ما این است که بگوییم تمام دانش آموزان ایران فرزندان ما هستند و اگر مدرسه تعطیل است آموزش تعطیل نمی شود و قرار است به عنوان یک هماهنگ کننده فرایند یادگیری در اوقاتی که دانش آموزان در منزل هستند عمل کنیم، هدف اصلی صرفاً انتقال مفاهیم درسی نیست، شما معلمان نقش آرامش دهنده را دارید که این هنر شما معلمان دلسوز است، باید خانواده ها پیام امید را از شما دریافت کنند.

حکیم زاده با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار رسانه گفت: در راهکار 4.1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت در این مورد تاکید شده است که:"آموزش و ارتقاء مدیریت خانواده در استفاده مناسب از ابزار رسانه در محیط خانواده همسو با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی" مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده از شنبه آینده برنامه‌های آموزشی به صورت زنده پخش خواهد شد و از هفته‌های آتی برنامه‌های ضبطی نیز خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی گفت: شما معلمان ارجمند با توجه به توانمندی، مهارت و انگیزه ای که دارید می توانید به بهترین شکل وظیفه ملی خود را انجام دهید .

در این جلسه از هر پایه تحصیلی سه نفر از آموزگاران منتخب شهر تهران حضور داشتند که نظرات و سوالات خود را مطرح کردند.

این نشست به منظور هماهنگی و تنظیم جلسات پخش زنده برنامه آموزشی از شبکه آموزش که از شنبه صبح شروع می‌شود با حضور معاون ابتدایی شهر تهران و مسیولین برنامه فرصت برابر شبکه آموزش در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد و بر اساس جدول تنظیمی اولین پخش زنده صبح شنبه هفته اینده ساعت ده پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار