فعالان گردشگری نوش آباد در طرح جنگلانه شرکت کردند

کاشان (پانا) - مدیر مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آبادگفت: فعالان گردشگری این شهر با هدف توسعه فضای سبز و جنگلهای دست کاشت دشت کاشان با شرکت در سیزدهمین طرح جنگلانه ورودی روستای وادقان را بادام کاری کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالان گردشگری نوش آباد در طرح جنگلانه شرکت کردند

به گزارش پانا، امیرکدخدایی در آیین جشن جنگلانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان اظهار کرد: اگر خسارت‌های وارد بر محیط زیست و منابع طبیعی را جبران نکنیم، عرصه‌ زندگی بر نسل حاضر تنگ‌ می‌شود و آیندگان هم با مخاطرات جدی روبرو خواهند شد.
وی افزود: باید به هر بهانه‌ای که می توانیم برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی گام برداریم و در این مسیر نباید منتظر دستگاههای دولتی بود بلکه همه شهروندان باید، این مسوولیت انسانی خود را انجام دهیم.
کدخدایی تصریح کرد: در اجرای این برنامه راهنمایان گردشگری و اعضای انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد شرکت داشتند تا فرهنگ حفظ محیط زیست را در جامعه به ویژه برای نسل کودک و نوجوان نهادینه کنیم.
کارشناس آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: موثرترین راه حفظ جنگل‌ها و مرتعهای کشور، حضور مردم در قالب سازمان های مردم نهاد، بهره‌برداران منابع طبیعی، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست است.
علی خالویی نوش آبادی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای جلب توجه همگانی به ویژه نسل جوان و فعالان اجتماعی برای مشارکت در حفظ منابع طبیعی و سرسبزی ایران است.
وی افزود: طرح جنگلانه از ابتدای فصل زمستان برای کشت بادام کوهی در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان در 13 مرحله با مشارکت جمعیت مردم نهاد قمصر، همیاران سرزمین مهرگان آریایی کاشان،کارکنان دانشگاه کاشان، کوهنوردان بانوان کوهیار و سپیده آران و بیدگل، انجام شده است.
وی گفت: جنگل کاری در بخش قمصر، ارتفاعات خنب و دره، وادقان و مراتع گوجار توسط کوهنوردان بنیاد شهید شهرستان آران و بیدگل، کوهنوردان گروههای سهراب سپهری و کویر کاشان از دیگر برنامه های جنگلانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بوده است.
خالویی تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه ها احیاء جنگل‌ها و مراتع در حال تخریب، نهادینه کردن فرهنگ درختکاری، جلوگیری از قطع درختان و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست است.
جنگلانه یک طرح ملی و مشارکتی است که با توجه به خشکیدگی و تخریب رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم، خشکسالی و ... برای حفظ جنگلها و مرتعها ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار