ذوعلم مطرح کرد: ضرورت اهتمام به تربیت اسلامی در رویکرد تحولی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پیامی فرارسیدن هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ذوعلم مطرح کرد: ضرورت اهتمام به تربیت اسلامی در رویکرد تحولی آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، متن کامل پیام علی ذوعلم به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

بی‌شک یکی از مهمترین رویکردهای انقلاب اسلامی، پرداختن به موضوع تربیت اسلامی در امر حکومت‌داری و زعامت اجتماعی است. اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی داشته و حتی رسالت انبیاء و اولیاء الهی را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت الهی استوار نموده است. معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در کلامی پرمفهوم می‌فرمایند: «اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد».

هشتم اسفندماه، سالروز شکل‌گیری (ستاد امور تربیتی) در مدارس به همت والا و نگاه ممتاز شهیدان جلیل‌القدر رجایی و باهنر است. شکل‌گیری این نگاه دقیق، بیانگر نگاه ویژه حکومت اسلامی در امر تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع آن در تربیت انسان‌هاست. آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین دارندگان سکان امر تعلیم و تربیت کشور، همواره نیازمند اتخاذ رویکردی ژرف و بلند در امر تربیت اسلامی در مواجهه با آموزش دانش‌آموزان است. به عبارت دیگر تحول ممتاز در آموزش و پرورش قطعا بر پایه تربیت اسلامی و اعتقاد به مبانی نورانی آن در امر تعلیم و تربیت حاصل می‌شود و در جامعه اسلامی مهمترین رکن آموزش برای ساختن انسان‌ها و تعالی اهداف اسلامی جامعه، تاکید بر تربیت اسلامی است.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است) بر همین اساس ضمن تقدیر از نقش برجسته نهاد امور تربیتی از دهه 60 تاکنون و ضرورت اهتمام به تربیت اسلامی در رویکرد تحولی آموزش و پرورش و تاکید بر نقش ممتاز مربیان تربیتی در فراگیری این رویکرد مهم، نگاه صاحب‌نظران خلاق، عالمان امر تربیت و جمیع معلمان شفیق و نستوه را برای طراحی نقش بی‌بدیل و طرحی مترقی در پیشبرد امر تعلیم مبتنی بر تربیت اسلامی معطوف نموده و استمرار این نگاه را در تثبیت بیش از پیش پایه‌های آموزش و پرورش مسألت می‌نمایم.

با اعتقاد به این نگاه رویکرد تدوین برنامه درسی ملی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی بر بهره گیری از آموزه‌های تربیتی و تاکید بر نقش‌محوری آن در امر آموزش و پرورش است که وجود 11 حوزه تربیت و یادگیری امتیازی فاخر را در این راستا به ارمغان آورده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار