کودکان در انتخاب فعالیت‌ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد تربیت در دوره پیش‌دبستانی باید متناسب با ویژگی‌های کودکان باشد و بستری برای همه کودکان فراهم شود تا حسب تمایل و توان خود کشف کنند و یاد بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کودکان در انتخاب فعالیت‌ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشند

به گزارش روابط عمومی دفتر پیش‌دبستانی، رخساره فضلی به مناسبت فرارسیدن هفته امور تربیتی و تریبت اسلامی ضمن تجلیل و تکریم از مقام مربیان و آموزگاران عرصه تعلیم و تربیت، کودک را امانتی الهی و ودیعه‌ای آسمانی دانست و گفت: قلب پاک کودک، گوهری گران‌مایه و نفیس و آیینه‌ای روشن است که قابلیت پذیرش و شکل گیری دارد و لازم است طبق اصول صحیح تعلیم و تربیت، به عادات و صفات نیک پرورش یابد تا به آن عادات خو گرفته و در مسیر تعالی حرکت کند.

فضلی با بیان این نکته که کودکان برای پذیرش رفتار‌های مناسب اجتماعی از کسانی که با آن‌ها همانندسازی می‌کنند یاد می‌گیرند، گفت: در دوره پیش‌دبستان، لازم است تربیت با آموزش غیرمستقیم، خلاق و فعال همراه باشد و کودکان در انتخاب فعالیت‌ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشند تا بتوانند برنامه‌های مورد علاقه خود را تنظیم کنند و درباره‌ ابهامات، دانسته‌ها و کشفیات خود، با احساس امنیت و آرامش پرسش‌های گوناگون بپرسند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش همچنین به گستره‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: به طور کلی برنامه‌های این دوره بر توسعه‌ مهارت‌های حسی و حرکتی، مهارت‌های کلامی، شناختی، اجتماعی و ... تاکید دارد که در قالب 11 هدف در برنامه درسی مصوب دوره ابلاغ شده است.

فضلی در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود برنامه‌های کلاس‌های این دوره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فرصت خلق، کشف و تولید به کودکان داده شود تا طی فعالیت‌های جذاب و متنوع بتوانند یاد بگیرند و از یادگیری خود لذت ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار