مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

اعلام آمادگی بیمه سلامت در تسهیل امورات بیمه ای در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) _ مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بیمه سلامت استان در تسهیل امورات بیمه ای همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی بیمه سلامت در تسهیل امورات بیمه ای در سیستان و بلوچستان

دکتر عباسی اظهار کرد: با عنایت به شیوع ابتلا به کرونا ویروس در مناطقی از کشور، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص برای بیمه شدگان ، به شرح زیر اندیشیده شده است.

۱_ نتایج اعلامی سامانه استحقاق سنجی مبنی بر تایید اعتبار دفترچه و پوشش بیمه ای جهت پذیرش بیمه شدگان در بخش های بستری کفایت می نماید.

۲_ موارد بستری مشکوک یا مبتلا به کرونا ویروس از مصادیق اورژانس محسوب شده و مشمول10روز دوره انتظار برای گروههای ذکر شده در آیین نامه مصوب بند الف ماده 70در خصوص آزمون وسع نخواهد شد.

۳_ به منظور کاهش تردد بیمه شدگان، پروندهای داروهای مرتبط با درمان بیماران دیابتی، ms ، متابولیک، هپاتیت،‌ پوکی استخوان، دیالیز صفاقی، پرفشاری ریه(بوسنتان)، داروهای بیولوژیک بجز ریتوکسی، بطور مکانیزه دو ماه توسط ستاد سازمان تمدید می‌شود.

۴_ پرونده های سایر داروها از جمله داروهای هموفیلی وسرطانی و ... وتایید جلسات بالاتر از سقف ماهانه همودیالیز(با بررسی پروتکلهای ابلاغی، مستندات بارگزاری شده در سامانه تایید خدمت وسایرضوابط)، دراختیار ادارات کل استانی قرار دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: خوشبختانه هماهنگی های لازم برای کاهش تردد بیمه شدگان برای چاپ دفترچه های بیمه در مواردی که تعداد اوراق آن زودتر از بازه زمانی تعیین شده به پایان رسیده است، بصورت تلفنی و یا درج پیام از طریق دفاتر پیشخوان به پزشک معتمد اعلام وتصمیم گیری با عنایت به شیوع ویروس کرونا بیمه سلامت اقدامات قابل توجهی را برای بیمه شدگان اعمال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار