رشد طلایی شاخص بورس در هفته نخست اسفند ماه

تهران (پانا) - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (هفتم اسفند) به عدد ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته رشد حدود ١٠ درصد را تجربه کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد طلایی شاخص بورس در هفته نخست اسفند ماه

به گزارش ایرنا، در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۴۵ هزار و ۶۴۰ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) با عدد ۴۷۸ هزار و ۷۵۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (هفتم اسفند ماه) به عدد ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۵۷۹ هزار و ۶۷۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد رسید و افزایش ۷۵ هزار و ۶۷۰ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۰۳ هزار و ۷۵۷ واحد به عدد ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا و پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت فلزات اساسی، بانک ها، شیمیایی، انبوه سازی، کانی‌های فلزی، کانی‌های فلزی، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، چند رشته ای صنعتی، رایانه، سیمان، کانی‌های غیرفلزی، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته‌ گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فرآورده‌های نفتی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی و دارویی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین فلزات اساسی، شیمیایی، مواد دارویی، خودرو و قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانه های فلزی، فرآورده های نفتی، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، دارویی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری‌های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار