هشدار استاندار سیستان و بلوچستان به شایعه سازان کرونا ویروس؛

رسانه های شایعه ساز مسدود می شوند

زاهدان (پانا) _ استاندار سیستان و بلوچستان ضمن دستور برای مسدود سازی رسانه های شایعه ساز در خصوص کرونا، گفت: آگاه سازی و آموزش باید اولویت‌ رسانه باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رسانه های شایعه ساز مسدود می شوند

احمدعلی موهبتی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، گفت: رسانه‌ها در زمینه سیل سیستان و بلوچستان و انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار تاثیرگذار بودند که امیدواریم در بحث ویروس کرونا و اطلاع رسانی درست به مردم نیز به خوبی به وظایف خود عمل کنند و باید رسانه های شایعه ساز در خصوص کرونا مسدود شوند.

او ادامه داد: آنچه امروز بیشتر نگران آن هستیم این است که بیگانگان در حال جولان در فضای مجازی هستند و با انتشار اخبار غیر موثق و غیر واقعی، افکار عمومی را به مخاطره می اندازند؛ جعل سند می کنند و اسنادی منتشر می کنند که می تواند اضطراب و استرس به مردم وارد کند و آنان را دچار مسائل ناهنجار کند.

استاندار با بیان اینکه در حوزه کرونا هم همین شرایط وجود دارد، عنوان کرد: در ابتدای بحث شیوع بیماری کرونا در نیمه اول بهمن ماه قرارگاه اصلی در استان تشکیل شد و همه آنچه که باید پیش بینی شود مطرح و اقدامات لازم صورت گرفته است.

او افزود: با این وجود فرصت‌طلبان دست به اقداماتی زدند که علاوه بر استرس بیماری، کرامت انسانی را در جامعه به مخاطره انداخته که باید برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

موهبتی با بیان اینکه در شرایط فعلی این ویروس سطح انتشار از یک محدوه خارج شده، خاطرنشان کرد: برخی شنیده ها حاکی از این است که این ویروس در نقاط گرم امکان انتشار کمتری دارد که این مساله نیازمند بررسی بیشترعلمی است.

او با تاکید بر اینکه آنچه بیشتر مهم است حساسیت داشتن به این مطلب است که چه کنیم که جامعه آسیب کمتربببیند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کمک کند تا با اطلاع رسانی دقیق اعتماد مردم را به دست آورد هیچ چیز قابل پنهان کردن نیست و در کنار اطلاع رسانی آموزش و اقدامات پیشگیرانه نیز باید اولویت اول قرار بگیرد.

استاندار آموزش و درمان را از مهم ترین اولویت های لازم در برهه کنونی دانست و ابراز کرد: از حدود 80 هزار نفری که تاکنون در سطح دنیا به این بیماری مبتلا شده اند، قریب به 35 هزار نفر بهبود یافته و به شرایط عادی بازگشته اند.

او ادامه داد: همه باید بدانند بیماری در همه جا متصور است و این استان نیز به دلیل همسایگی با ۲ کشور که خیلی اطلاعات دقیقی در مجامع بین‌المللی به ثبت نمی‌رسانند درگیر آلودگی است.

موهبتی با ابراز نگرانی از اطلاع رسانی ناصحیح که منجر به مخاطره افتادن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد مردم میشود اذعان داشت: رسانه ها نباید به راحتی از کنار اطلاع رسانی معاندین و بیگانگان گذر کنند و باید اطلاع رسانی دقیق و بموقع آنها را در هدفشان ناکام کنند.

او افزود: در شرایط فعلی سطح انتشار ویروس از یک محدوده خارج و فراگیر شده و باید کاری کنیم جامعه کمتر دچار آسیب شود که در این زمینه نیاز به آموزش و پیشگیری و درمان است.

استاندار بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید برای اعتماد مردم تلاش کند و هرچیزی که جان انسان‌ها را به خطر اندازد باید تعطیل شود.

او در پایان با اشاره به اینکه مردم نباید به جوسازی‌ها و توصیه‌های فضای مجازی توجه کنند، گفت: فضای مجازی باید کنترل و سایت‌ها و گروه‌هایی که در این رابطه اطلاعات غلط و غیرعلمی در اختیار مردم قرار می‌دهند و باعث اضطراب و استرس مردم میشوند باید مسدود شوند؛ از طرفی دستگاه های متولی و رسانه ها باید اولویت خود را آموزش و آگاهسازی برای مقابله با این ویروس قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار