توصیه‌های سرکنسولگری به ایرانیان مقیم ایتالیا

تعطیلی مرکز فرهنگی امام علی (ع) میلان به دلیل کروناویروس

تهران (پانا) - مرکز فرهنگی امام علی (ع) در شهر میلان ایتالیا نظر به شیوع ویروس کرونا تعطیل و همه برنامه‌های این مرکز فرهنگی به حالت تعلیق درآمد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های سرکنسولگری به ایرانیان مقیم ایتالیا

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، براساس اطلاعیه مرکز فرهنگی امام علی (ع) (زیرنظر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان) با توجه به تعطیلی همه مدارس، کلیساها، مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی در استان لومباردیا، این هفته پنجشنبه و جمعه و شنبه تمامی برنامه‌های مرکز فرهنگی امام علی (ع) هم تعطیل می‌باشد.

مرکز فرهنگی امام علی (ع) برنامه‌های هفته آینده این مرکز را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

همچنین سرکنسولگری ایران در میلان در اطلاعیه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی به ایرانیان مقیم در موضوع کروناویروس تاکید کرد است: «به اطلاع هموطنان گرامی ساکن استان‌های شمالی ایتالیا می‌رساند خوشبختانه دولت ایتالیا تمهیدات مناسبی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا اتخاذ نموده و تاکنون هیچ موردی از ابتلای ایرانیان عزیز مقیم ایتالیا به این ویروس گزارش نشده است. در خصوص افرادی که احتمال می‌دهند به این بیماری دچار شده‌اند توصیه شده به بیمارستان مراجعه نکرده و با شماره (۱۱۲) اورژانس دولتی تماس بگیرند تا در منزل معاینه و در صورت نیاز تست پزشکی از آن‌ها به عمل آمده و تا آماده شدن جواب در منزل قرنطینه‌ می‌شوند. سپس چنانچه نتیجه تست ابتلا به ویروس مثبت بود متعاقبا به بیمارستان منتقل خواهند شد.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «همچنین کسانی که خواهان مشاوره بیشتر راجع به این بیماری هستند می‌توانند با شماره (۱۵۰۰) تماس بگیرند. این سرکنسولگری مستمرا آخرین وضعیت شیوع این ویروس را رصد نموده و از هموطنان گرامی درخواست می‌کند در صورت بروز مشکل یا نیاز به مشاوره کنسولی با آدرس ایمیل amministrazione@consolatoiran.it تماس بگیرند.»

براساس این گزارش، علی رغم اینکه ایتالیا بیشترین آمار افراد مبتلا و مرگ به کرونا را در اروپا دارد، همچنان مشکل کم‌یابی ژل ضدعفونی‌کننده در رم و میلان وجود دارد. دولت ایتالیا تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، تئاترها، سینماها و موزه‌ها را به مدت ۷ روز تعطیل کرده و در کلیساها مراسم ازدواج و تدفین فقط با حضور بستگان نزدیک انجام می‌گیرد. همچنین بسیاری از مسابقات فوتبال و دیگر ورزش‌ها در این کشور به حالت تعلیق درآمده و موزه‌ها و نمایشگاه ها به روی عموم بسته شده است. حتی کلیسای بزرگ و مشهور میلان، دوئم نیز تا پایان فوریه به روی توریست‌ها بسته شده است.

اما طبق گزارش سرکنسولگری کشورمان در ایتالیا، ادارات عمومی، مغازه‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی میلان به طور معمول به کار خود ادامه می‌دهند. اگر شرایط وخیم‌تر شود ممکن است قوانین سختگیرانه‌تری اجرا شوند اما مقامات میلان معتقدند که کار به آنجا نخواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار