حمیدی: تعطیلات مدارس تصمیمی فرا وزارتی و در ستاد ملی پیشگیری از کرونا اتخاذ می‌شود

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با بیان اینکه تعطیلات مدارس به دلیل ویروس کرونا در اختیار این وزارت خانه نیست؛ تاکید کرد این تصمیم در ستاد ملی پیشگیری از کرونا  اتخاذ شده و به اطلاع مردم می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: تعطیلات مدارس تصمیمی فرا وزارتی و در ستاد ملی پیشگیری از کرونا اتخاذ می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: مشکلی که در خصوص تعطیلی مدارس با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وجود دارد، مهاجرت است.

او افزود: ادامه سفرها امکان انتقال بیماری از شهری به شهر دیگر را افزایش می‌دهد و این روند پیشگیری را با مشکل مواجه می‌کند.

حمیدی بر رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس تاکید و عنوان کرد: استان‌هایی که مدارس‌شان همچنان فعال است است باید با رعایت تمام نکات بهداشتی به فعالیتشان ادامه دهند.

او افزود: مدارس شبانه روزی با رعایت اصول بهداشتی و کنترل ورود و خروج ادامه فعالیت دهند و دراین صورت خوابگاه‌ها باید ضدعفونی شود و رعایت نکات بهداشت در غذا خوری‌ها نیز بیش از پیش رعایت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی دچار بیماری شود مدیر مدرسه باید سریعا او را به منزلش انتقال دهد تا تحت مراقبت والدین قرار گیرد.

او افزود: هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلات مدارس فرا وزارتی است و در ستاد پیشگیری از کرونا اتخاذ و لازم الاجراست لذا وزارت بهداشت تعطیلی مدارس را اطلاع رسانی می‌کند.

حمیدی با اشاره به مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: دانش آموزانی که مشکل ایمنی بدن دارند باید در منزل باشند تا سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی را به این دست از دانش آموزان ارائه دهند.

او بر لازم الاجرا بودن تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا تاکید و اعلام کرد: استان‌هایی که برای ضدعفونی کردن محیط مدرسه با کمبود مواد ضدعفونی رو به رو هستند می‌توانند با اداره کل آموزش و پرورش زنجان برای تهیه مواد مذکور هماهنگ کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تشکیل جلسات مستمر و روزانه ستاد پیشگیری از کرونا خبر داد و افزود: هرگونه تصمیم در خصوص بیماری کرنا در هر استان که در ستاد پیشگیری اتخاذ می‌شود، توسط خود استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار