افزایش تولید مواد ضد عفونی کننده در آذربایجان شرقی با هدف مقابله با کرونا

تبریز(پانا) - ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی به ۲۰ تن در روز رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تولید مواد ضد عفونی کننده در آذربایجان شرقی با هدف مقابله با کرونا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بازدید از واحدهای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی در شهرک صنعتی شهید سلیمی گفت: هم اکنون ۱۳ واحد تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان وجود دارد که برای تامین مواد ضدعفونی کننده استان و سایر استان ها با ظرفیت کامل و به صورت ۳ نوبته کار می کنند و تولید روزانه این مواد به ۲۰ تن رسیده است.

نیرومند افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزیر صنعت معدن و تجارت هر روز واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در شهرک های صنعتی استان پایش می شوند و در صورت وجود مشکل در روند تولید آن ها با پیگیری های لازم مشکل آنان رفع می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه برخی از واحدهای تولیدی نیز که خطوط تولید آن ها در زمینه دیگری فعالیت داشت برای تامین مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری ویروس کرونا تغییر خطوط دادند.
وی با اشاره به اینکه اگر واحدهای تولیدی استان در تامین الکل مورد نیاز خود مشکل داشته باشند پیگیری لازم برای رفع مشکل آنان انجام می شود خاطرنشان کرد: با افزایش ۲ تا ۳ برابری ظرفیت واحدهای تولیدی نه تنها مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده استان بلکه نیازهای سایر استان ها نیز تامین می شود.
نیرومند گفت: در روزهای آینده میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در استان افزایش خواهد یافت و ۳ واحد تولیدی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید خواهند گرفت تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را برای مقابله با ویروس بیماری کرونا تامین کنند.
مدیرعامل یک واحد شرکت تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی در شهرک صنعتی سلیمی هم گفت: این واحد تولیدی سالانه ۵۰۰ میلیون عدد انواع محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده مانند پدهای استریل، اسپری و مایع ضدعفونی کننده، دستمال مرطوب و فوم آنتی باکتریال را تولید و در بازار عرضه می کند.
احمد جوادپور با بیان اینکه این واحد تولیدی با ظرفیت کامل و به صورت ۳ نوبته فعالیت می کند افزود: ۲۴۰ هزار عدد به صورت شبانه روز پدهای ضدعفونی کننده، ۲۴۰ هزار عدد نیز آنتی باکتریال و ۵۰ هزار عدد اسپری ضدعفونی کننده متناسب برای مقابله با ویروس کرونا در این تولید می شود.
وی اظهار کرد: در تولید مواد ضدعفونی کننده در این واحد تولیدی از یک ماده قوی استفاده می شود که میزان میکروب کشی آن بالا بوده و ماندگاری آن نیز در دست زیاد است.
جوادپور یادآوری کرد: میزان مورد نیاز الکل در این واحد تولیدی برای یک هفته بیش از ۳۰ تن است که از این میزان تنها ۲ تن تامین شده است.
شهرک صنعتی شهید سلیمی واقع در شهرستان آذرشهر بزرگ ترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور است که ۵ هزار و ۵۸۵ هکتـار وسعت و حدود ۵۰۰ واحد تولیدی فعال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار