ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه هفته آینده

تهران (پانا) - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت از بعدازظهر شنبه ۱۰ اسفندماه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور، بارش باران و برف در این منطقه شروع خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه هفته آینده

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (۸ اسفندماه) در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد شدید تداوم دارد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: تا صبح جمعه (۹ اسفندماه) استقرار توده هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور تداوم دارد. در سایر مناطق کشور تا روز شنبه (۱۰ اسفندماه) افزایش نسبی دما را خواهیم داشت که در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد نسبتا شدید جنوبی همراه خواهد داد.

به گفته ضیاییان در روز جمعه (۹ اسفندماه) احتمال ریزش بهمن برای جاده چالوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۱ اسفندماه) در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و دراستان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه) این سامانه در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود. در روز دوشنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار