معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر:‏

رمز موفقیت کانون های امورتربیتی برقراری ارتباط مناسب با مدارس است

کاشمر(پانا)- کانون ها باید براساس برنامه های تعیین شده پیش بروند ولی رمز موفقیت کانون ‏ها برقراری تعامل مناسب بین عوامل آموزشگاه ،دانش آموزان و اولیای دانش آموزان با کانون های فرهنگی تربیتی است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رمز موفقیت کانون های امورتربیتی برقراری ارتباط مناسب با مدارس است

حسن رمضانیُ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر در گفتگو پانا به مناسبت هفته امور تربیتی گفت: هشتم اسفند را به حضور همه معاونین و مربیان پرورشی تبریک می گویم. همچنین هفته گذشته گرامیداشت کانونهای فرهنگی و هنری بود که این ایام را خدمت مسئولین محترم کانون ها و دیگر همکاران عزیزمان خداقوت و تبریک عرض می کنم.

رمضانی ادامه داد: در تعریف فعالیت‌های کانون ها هر چه بر اساس دستورالعمل ها و وظایف تعیین شده پیش بروند و استانداردهای لازم فرهنگی-هنری را رعایت نمایند می توان آنها را موفق ارزیابی کرد.

مثلاً یک کانون باید انجمن های متعددی همچون انجمن هنرهای آوایی، روباتیک، طبیعت یاران، نجوم، پیشگامان سلامت، گردشگری، کتاب و کتابخوانی، شعر و داستان، حقوق دانش آموزی، ورزشی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، قرآن و عترت، بازی های رایانه ای، کارآفرینی، مهارت‌های زندگی اجتماعی، مداحی، انتظار و مهدویت، فیلم دانش آموزی، مجری گری و غیره را داشته باشد. ب

بنابراین میزان موفقیت آن بستگی به جذب دانش آموزان متناسب با استعدادها و قابلیت های هنری آنان به صورت مداوم و برنامه ریزی شده در طول سال تحصیلی و تابستان به عنوان پایگاه اوقات فراغت دارد. ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران خوبم در کانون های کاشمر مناسب می دانم که فعالیت های آن ها سازماندهی مناسب بر مبنای جذب حداکثری دانش آموزان باشد تا بتوانند اوقات فراغت دانش‌آموزان را غنی تر کرده و به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزشی زمینه ساز تربیت واقعی و تغییر رفتار دانش آموزان و نیز مهارت‌آموزی آنان در عرصه های مختلف باشند

او افزود: ضمن تقدیر و تشکر از همکارانم در سال گذشته به ویژه آقای ترکمانی، یقیناً ما هر دوره نسبت به دوره قبل باید پیشرفت های بیشتری داشته باشیم و برنامه هایمان متفاوت تر از سال قبل باشد. امسال نسبت به سال گذشته فعالیت های فرهنگی هنری برنامه ریزی شده و مدون تر است.

به عنوان مثال برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان در نگارخانه ارشاد، برگزاری مسابقات هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان، جشنواره هنرهای آوایی و نمایشی در کانونهای لقمان و عاطفه‌؛ برگزاری بسیار مطلوب مسابقه کتابخوانی دانایی و توانایی در ۱۱ پایگاه، فعالیت های ارزنده در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و.... که بر اساس نظرسنجی از همکاران و دانش آموزان توانسته است رضایت خوبی را کسب نماید. این فعالیتها که ماحصل زحمات همکارانم در حوزه پرورشی است؛ قابل تقدیر و تشکر است.

معاون پرورشی کاشمر همچنین گفت: تنوع و جذابیت برنامه های قابل اجرا در کانون ها می‌تواند دانش آموزان را جذب فعالیتهای کانون نماید و این نکته مهم قابل توجه است که هرچه تعداد اعضای ثابت کانون بیشتر باشد آن کانون فرهنگی موفقیت بیشتری دارد و هر چه کانون فرهنگی و هنری فعال تر باشد مجموعه معاونت پرورشی و تربیت بدنی هم موفق تر خواهد بود.

رمضانی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: دانش آموزان عزیز کانون ها را متعلق به خود بدانند و با حضور در آنجا زمینه کشف استعدادهای خود و دوستان و شکوفایی آن را فراهم نمایند تا در آینده بستر حضور موثر و فعال آنان در جامعه فراهم شود. من شخصا در زمان دانش آموزی ارتباط خوبی با کانون داشته ام و بخش مهمی از موفقیت در زندگی را مدیون حضور در کانون هستم.

رمضانی در مورد کانون مطلوب خود گفت: یک کانون از نظر بنده وقتی موفق است که بر مبنای وظایف و برنامه های تعریف شده خود پیش برود و مسئولان آن تلاش خود را متمرکز در فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان نمایند. البته رمز موفقیت آنان برقراری تعامل مناسب بین عوامل آموزشگاه، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان با کانون‌های فرهنگی هنری است که با فعالیت ها و اقدامات هدفمند زمینه حضور گسترده‌تر دانش آموزان را در کانون فراهم کنند.

او از زحمات کارشناسی فرهنگی هنری مهندس آخرتی، مسئولین کانون ها و خبرگزاری پانا در شهرستان کاشمر سپاسگزاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار