برنامه‌ریزی شبکه هفت برای جبران تعطیلی مدارس

تهران (پانا) - رسانه ملی از هفته آینده با شبکه آموزش به کلاس های درس مدارس می رود و از این طریق به دانش آموزان آموزش های درسی را ارائه می کند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی شبکه هفت برای جبران تعطیلی مدارس

در نشست شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش که با حضور معاونان آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی این وزارتخانه و مدیران و کارشناسان اموزشی و رسانه ای برگزار شد، احمدی افزادی مدیر شبکه هفت تلویزیون از آمادگی این شبکه در زمینه تولید برنامه های آموزشی مکمل از طریق تلویزیون خبر داد.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به برنامه ریزی چند ماهه این شبکه در شورای اندیشه ورزی درخصوص ارائه برنامه های مکمل آموزشی بر اساس پیشنهاد مکتوب معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و ظرفیت های موجود در شبکه آموزش، تاکید کرد: شبکه هفت از ابتدا با شعار فرصت های برابر آموزشی راه اندازی شد و بعدها با توجه به ضرورت توجه به دانایی منتج به توانایی مهارت آموزی و بر اساس رهنمود رئیس سازمان صداوسیما و بررسی کارشناسی معاونت سیما، آموزش مهارت های کاربردی را در راس برنامه های خود قرار داد.

وی استقبال شورای اندیشه ورزی سیما و حمایت رئیس رسانه ملی و معاون سیما را نشاندهنده انسجام مسئولان کشور در عبور از مراحل سخت دانست و اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر و لزوم حفظ سلامت بیشتر دانش آموزان، شبکه هفت امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهدو بخشی از ساعات خود را به موضوع آموزش تکمیلی دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف اختصاص می دهد.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به مقوله ساعات طلایی یادگیری تاکید کرد: امروزه مدرسه برای دانش آموزان جذابیت های زیادی دارد. ظرفیت های رسانه به آموزش های رسمی امکان می دهد که کودکان و نوجوانان در ایام تعطیلات پیش بینی شده یا نشده درفضای تحصیلی بمانند.

رضوان حکیم زاده معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش با قدردانی از همراهی رسانه ملی گفت: در برنامه توسعه کشور مدارس نقش محوری دارند و کمک رسانه ملی در ایجاد تنوع آموزشی می تواند اهمیت ایفای نقش مدارس را بسیار بیشتر کند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و اطلاع رسانی گسترده نسبت به آن گفت: هر قدر بتوانیم اطلاعات خانواده ها را در زمینه انتقال ویروس کرونا افزایش دهیم، پیشگیری از انتشار آن ساده تر خواهد بود. همکاری رسانه با بخش های درگیر در این بحران رسالتی ملی است و ما در رسیدن به افق توسعه پایدار کمک می کند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد مکتوب این معاونت در دوماه گذشته نسبت به همکاری آموزشی شبکه آموزش و مدارس، افزود: این بحث مهم چندین نوبت در شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش و با حضور کارشناسان مربوطه و اعضاء شورا بررسی شده و در واقع این پیشنهاد، محصول برنامه کارشناسی این شورا در ماههای قبل بوده و ارتباطی به شیوع بیماری کرونا ندارد بلکه این بیماری موجب شده تا نسبت به اصالت و صحت این مصوبه شورای اندیشه ورزی شبکه اطمینان بیشتر و جامع تری بدست اید.

در پایان این نشست و پس ار بحث های کارشناسان، مقرر شد کارگروه عملیاتی برنامه ریزی نهایی مشترک میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و شبکه آموزش سیما تشکیل جلسه داده و بر اساس زمان ها و سر فصل های مورد نظر درسی، برنامه ریزی برای پخش برنامه های «فرصت برابر» از هفته آینده از آنتن شبکه آموزش را طراحی و آماده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار