وزیر بهداشت: درباره تعطیلی مدارس جمعه شب اطلاع‌رسانی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت اعلام کرد که دانشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود و درباره تعطیلی مدارس هم جمعه شب اطلاع‌رسانی می‌شود. او در عین حال گفت: سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی و مشاوره به مردم در زمینه کروناویروس از امروز راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: درباره تعطیلی مدارس جمعه شب اطلاع‌رسانی می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی با اشاره به جلساتی که با سایر وزرا و نمایندگان نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام داشته است، گفت: در این جلسه کمیته هایی مشخص شد و وظایفی تعریف و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. در عین حال قرار شد نمونه ای از این ستاد را به عنوان ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ها داشته باشیم که قرار شد آن را ابلاغ کنیم.

اعمال محدودیت در عبور و مرور افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا

وی افزود: ما به جای قرنطینه شهرها محدودیت برای عبور و مرور افراد مشکوک و مبتلا اعمال خواهیم کرد. قرار شد در ورودی شهرها اکیپ‌های ما مستقر شوند و افراد مبتلا یا مشکوک را متوقف کرده و با دستگاه های تب سنج، تب مردم را بررسی کرده و بیماران را شناسایی کنند.

مردم در تعطیلات سفر نروند

نمکی با تاکید بر اینکه مردم در تعطیلات سفر نکنند، ادامه داد: اگر فری را در مبادی شهری مشکوک تشخیص دهیم، او را قطعا به مدت ۱۴ روز در همان شهر قرنطینه می کنیم. بنابراین مردم از سفر رفتن در این روزها خودداری کنند.

تمدید تعطیلی مدارس در مناطق آلوده به کرونا طی دوره ای سه روزه

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس اظهار کرد: برای تعطیلی مدارس در مناطق آلوده جمعه شب تصمیم گیری خواهد شد. فعلا در مناطق آلوده مدارس را در یک دوره سه روزه تعطیل خواهیم کرد و اگر نیاز به تمدید این تعطیلی باشد اعلام می‌کنیم. در عین حال لیست مناطق آلوده را جمعه شب اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: از آنجایی که دانشجویان به شهرهای خود بازگشتند و شناسایی افراد مبتلا دشوار است، تصمیم گرفتیم تا دانشگاه‌ها را یک هفته دیگر تعطیل کنیم تا در دانشجویان شبهه آلودگی نداشته باشیم. البته این مصوبات باید به امضای رئیس جمهور برسد.

وی اظهار کرد: البته اساتید باید به دانشگاه ها بیایند و دروس به صورت مجازی ارائه شوند بنابراین درس دانشگاه تعطیل نمی شود. در مدارس نیز در روزهای تعطیل همین رویه را به کمک صدا و سیما و فضای مجازی ادامه خواهند داد.

اعمال محدودیت در بقاع متبرکه

وزیر بهداشت درباره تعطیلی حرم های مطهر و بقاع متبرکه هم اظهار کرد: در حرم حضرت معصومه و امام رضا، شاه چراغ و بقاع متبرکه قرار شد تا محدودیت زیارت اعمال شود. به طوری که مردم از داخل صحن زیارت کنند. البته نظر ما در وزارت بهداشت در این باره سختگیرانه تر بود. در عین حال فعلا محدودیت در ورود به حرم اعمال می‌شود. به شرط اینکه زائران در بدو ورود به صحن دست ها را ضدعفونی کنند و ماسک بزنند. در عین حال عبور در صحن باید بی وقفه باشد و به سرعت صحن را ترک کنند. درباره برگزاری نماز جمعه هم قرار شد در شهرها و مناطقی که آن ها را آلوده تشخیص دادیم، برگزاری نماز جمعه هم فعلا برای یک دوره متوقف شود.

وی ادامه داد: فعلا این تصمیمات مقطعی است که با پیشرفت کار شاید آن ها را سخت تر کرده و یا روانتر کنیم‌. البته اینها منوط به این است که گزارشی که از مصوبات به رئیس جمهور ارائه می دهیم به امضایشان برسد و دستور لازم را صادر کنند.

وی از راندازی سامانه ۴۰۳۰ برای مشاوره و پرسش در زمینه کرونا ویروس جدید برای مردم خبر داد و گفت: این سامانه از امروز با کمک ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی شد.

وزیر بهداشت همچنین درباره روند ترخیص بهبودیافتگان، گفت: خوشبختانه سیگنال هایی که دریافت کردیم، میدوار کننده بودند. گرچه تعداد افراد شناسایی شده، افزایش یافتند اما تعداد افراد بهبود یافته نیز افزایش پیدا کرده است و تعداد قابل توجهی را ترخیص کردیم و ۳۰ نفر را در قم که کاملا بهبود یافته ترخیص کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار