معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تایباد؛

مدارس شهرستان تایباد ضدعفونی می شوند

مشهد(پانا)- همه مدارس شهرستان تایباد که حدود ۱۸۰ مدرسه هستند با همکاری شبکه بهداشت و درمان در مقابل بیماری کرونا ضدعفونی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شهرستان تایباد ضدعفونی می شوند

محمد مقدم معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تایباد، در گفتگو با پانا گفت: با کمک خیرین برای مدارس حاشیه شهر مایع دستشویی خریداری کردیم و مدارسی که وضعیت مالی بهتری دارند ضدعفونی فضای مدرسه را اولویت آنها قرار دادیم.

مقدم در خصوص اولویت گندزدایی مکان های مختلف فضای مدارس تصریح کرد: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی در اولویت اول قرار دارد و بوفه ها دستگیره درب ها و نیمکت ها در اولویت های بعدی گند زدایی هستند؛ در ضمن سرویس های دانش آموزی هم باید قبل از سرویس دهی نسبت به ضدعفونی خودروهای خود اقدام نمایند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تایباد با اشاره به اطلاع رسانی به مدارس و مکان های آموزشی اظهار کرد: قبل از اینکه مدارس فعالیت خود را آغاز کنند؛ هرچه سریعتر مقدمات این فرآیند را انجام دهند تا دانش آموزان در مکانی بهداشتی و عاری از هرگونه بیماری به درس و تحصیل بپردازند.

او ادامه داد: برای سرپرست های خوابگاه مستخدمین و خدمتگزاران و مربیان بهداشت کارگاه های آموزشی با موضوع مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا برگزار کردیم و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان تایباد به ما در این امر کمک کردند.

محمد مقدم با بیان اینکه ما در حوزه سلامت آموزش و پرورش اقدامات بسیاری انجام دادیم گفت: در همین راستا تمامی اردوها و همایش ها را لغو کردیم و از مسئولان مدارس می‌خواهیم که به دانش آموزان و معلمانی که احوال مساعدی ندارند مرخصی بدهند تا بتوانیم آسیب به این بیماری را کمتر کنیم.

او در آخر و در رابطه با محیط خوابگاه دانش آموزان خوابگاهی خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ای داریم تا بتوانیم دانش‌آموزان را کمتر در محیط خوابگاه نگه داریم؛ به این شکل که دانش آموزان در رفت و آمد بین خانه و مدرسه باشند یا اینکه آنها را بین خوابگاه ها پراکنده کنیم.

دانش آموزان، معلمان و والدین می توانند اخبار موثق در رابطه با تعطیلی مدارس را تنها از راه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار