نتایج آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مثبت اعلام شد

ضدعفونی اماکن عمومی شهر یاسوج جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

یاسوج (پانا) -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد 2 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نتایج آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در استان  کهگیلویه و بویراحمد مثبت اعلام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان پناه گفت: تاکنون ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در استان گزارش شده که به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال و بستری شدند.

او افزود: از این بیماران نمونه آزمایش به تهران ارسال شد که نتایج آزمایشات دو بیمار مشکوک به کرونا در استان مثبت اعلام شد.

یزدان‌پناه یادآور شد: در مجموع 320 بیمار با علائمی شبیه علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

او با بیان اینکه امکانات لازم جهت مقابله احتمالی با این بیماری تهیه و در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شده است، افزود: این بیماری در دنیا میزان کشندگی کمتری نسبت به سایر بیماری‌های ویروسی همچون آنفولانزا و سارس داشته، اما ۲تا ۱۴ روز در بدن فرد نهفته می ‌ماند و می تواند در این مدت ناقل باشد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: این بیماری سرایت پذیری بالایی داشته و آگاهی بخشی برای پیشگیری و رعایت اصول صحیح بهداشتی، به‌خصوص شستن صحیح دست ها در کنترل این بیماری بسیار موثر است.

او با اشاره به اینکه بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان مرکز درمانی پایلوت و بیمارستان معین کرونا در استان است، گفت: این بیمارستان با ظرفیت خوب ۲۹۰ تخت به عنوان یک نقطه مثبت در استان تلقی می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: موارد مشکوک به کرونا در اتاق های مجزای این بیمارستان بستری شدند و خدمات لازم به آنها ارائه می شود.

ضدعفونی اماکن عمومی شهر یاسوج جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تمهیدات لازم این اداره کل نظیر ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر یاسوج جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس خبر داد.

عبداله به‌منش با اعلام این خبر گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و تردد بیشتر شهروندان در سطح شهر، دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ بهداشت عمومی و به‌منظور تعامل و همکاری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تمهیدات لازم را به منظور ضدعفونی کردن اماکن عمومی و مکان‌های پرتردد در سطح شهر انجام می‌دهد.

همچنین نسبت به ضدعفونی کردن زندان مرکزی شهر یاسوج، فرودگاه و ترمینال مسافربری این شهر با مواد بهداشتی ایزوپروپیل الکل(ضدعفونی کننده وسیع‌ الطیف و پاک کننده محیط) جهت رفع آلودگی‌های احتمالی اقدام می‌‌کند.

به‌منش اضافه کرد: ارسال پیام های بهداشتی، ضدعفونی کردن محوطه اداری دامپزشکی استان، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی نظیر اینفوگرافی، هشدارهای بهداشتی ویروس کرونا از دیگر اقدامات این اداره کل طی روزهای گذشته بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار