محمد صیدلو:هشتم اسفند روز به ثمر نشستن تلاشهای صادقانه شهیدان رجایی و باهنر است

تهران (پانا) - در آستانه هفته امور تربیتی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو:هشتم اسفند روز به ثمر نشستن تلاشهای صادقانه شهیدان رجایی و باهنر است

متن پیام محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بدین شرح است:

به نام خداوند جان آفرین

با سلام و درود به روح پاک و ملکوتی امام خمینی(ره) ، شهیدان رجایی و باهنر، معماران بزرگ تعلیم و تربیت، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور محترم، احیاگر اعتدال، تدبیر و امید و سلام به تمامی همکاران عزیز به ویژه دست اندرکاران دلسوز امور تربیتی مدارس سراسر استان، عاشقانی که باغبانان بوستان عشق، سفیران صداقت و پیامبران راستی‌اند.

مربیان نظام تعلیم و تربیت که مصداق بارز این سخنان هستند، آنهایی که با آموزه‌هایی از معرفت و عشق، دربهارانه‌ترین فصل تربیت، نسل دانش‌آموزان را به بالندگی و سر زندگی فرا می‌خوانند.

هشتم اسفند ماه، روز به ثمر نشستن تلاش‌های صادقانه و سرشار از اخلاص توأم با نگاه آسمانی شهیدان عزیز، رجایی و باهنر است که از درون این نگاه خدا محور در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد ارزشمندی به نام امورتربیتی متولد شد تا از روی نیمکت‌های هر کلاس، افرادی پاک، آگاه و تبعیت‌پذیر از فرمان الهی به درون جامعه وارد شوند و سازندگی فردای سرزمینمان را برعهده گیرند.

تربیت یافتگان این نهاد مقّدس و انقلابی توانستند درآزمون‌های مهّم کارهای بزرگی را انجام دهند که ازجمله این عرصه‌های سخت و دشوار، عرصه پرشکوه دفاع مقّدس است که یادآورصحنه‌های بی‌بدیل صفوف دانش‌آموزان هنگامه عزیمت به جبهه‌ها با پیشانی بندهای رنگارنگ، زمزمه‌های دعا و ذکر و دلنوشته‌هایی سرشار از عرفان و معرفت است.

تأسیس این نهاد انقلابی، هوشمندی شهدای عزیز رجایی و باهنر را درضرورت پی‌ریزی امورتربیتی نشان داد و آنچه امروز با افتخار اوراق تاریخ این دیار را مزّین نموده و همه جهانیان را به اقتدارجمهوری اسلامی معترف و مبهوت ساخته است، از مسیر صحیحی بود که با اتخاذ تربیت دینی در مدارس حاصل گشت.

مربیان این نهاد مقدّس، الگوی مجسّمی بودندکه با رفتار خویش توانستند مهربانی، رفاقت، ایثار، همدلی و بسیاری از واژه‌های ارزشمند را معنا بخشند و با هنرمندی به دانش‌آموزان انتقال دهند.

و چه بسیار دیدیم و شنیدیم از مربیانی که قبل از دانش‌آموزان خود، به سوی ملکوت اعلی پرگشودند و غزل سرخ شهادت را سرودند و مسیر فیض و رستگاری را برای دیگران هموار نمودند.

در سالی که به نام "رونق تولید" مزین شده است با عنایت بر هدف غایی انقلاب اسلامی که ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌باشد امیدوار به فعالیت‌های بدیع و نوآورانه مربیانی هستیم که با خودسازی دانش‌آموزان، فردای سرزمین باشکوه ایران را به سمت استقلال و پیروزی‌های ماندگار فرا می‌خوانند تا آمادگی ظهور خورشید ولایت حضرت مهدی موعود(عج)را فراهم سازند و گام دوم انقلاب را با معنویت، اخلاق و دانش پیوند زنند.

اکنون در سالروز تأسیس نهاد مقّدس امور تربیتی، فرصت را مغتنم شمرده و از تلاش ها و مجاهدت‌های این عزیزان، به ویژه نیروهای خدوم پرورشی و فرهنگی مدارس شهرستان‌های استان تهران تشکر و قدردانی می‌نمایم.

امید است با بهره گیری از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و بهره‌گیری ازمجموعه ظرفیت‌های آموزش و پرورش، به خصوص منابع انسانی ارزشمند امورتربیتی ، زمینه‌های لازم برای جهش بزرگ در امورتربیتی فراهم گردد.
در پایان توفیق و عزّت بیش از پیش خانواده بزرگ امور تربیتی را تحت توجّهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه خداوند متعال مسألت می نمایم.
محمد صیدلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار