رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

هیچ موردی از بیماری کرونا در سمنان گزارش نشد

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیماری کرونا در سمنان تحت کنترل است و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه گزارش نشد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ موردی از بیماری کرونا در سمنان گزارش نشد

نوید دانایی با تأکید بر آمادگی کامل بیمارستان‌ها در سمنان، اظهار کرد: بخش‌هایی در تمام بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در حال حاضر برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به‌طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده و در صورت مشاهده چنین موردی اقدامات لازم به‌منظور مهار آن پیش‌بینی‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی انجام شده و بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تحت کنترل است.

دانایی همچنین از انجام اقدامات و آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از مراحل پیشگیری، درمان، پشتیبانی، خرید وسایل و تجهیزات پزشکی برای کنترل بیماری کرونا خبر داد.

وی بر رعایت بهداشت فردی به‌منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأکید و اضافه کرد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران از توصیه‌های مهم بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه از دیگر اقدامات بسیار مهم در پیشگیری از بیماری کرونا عدم مصرف قلیان است، افزود: مصرف قلیان مشترک علاوه بر مضرات عادی آن، در انتقال بسیاری از بیماری‌های واگیردار و تنفسی ازجمله کرونا بسیار تأثیرگذار است.

دانایی بیان کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده و در صورت مشاهده چنین موردی اقدامات لازم به‌منظور مهار آن پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش پانا؛ شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (دی‌ماه سال جاری) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیماری کرونا قابل‌پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کنند و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار