عضو کمیسیون تلفیق:بودجه ۹۹ کل کشور پیش از آغاز سال جدید نهایی می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی می گوید، با واقعی کردن درآمدها در کمیسیون تلفیق نظر و ایجاد تعادل در درآمدها و هزینه‌ها، بودجه ۹۹ پیش از آغاز سال جدید نهایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۶۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون تلفیق:بودجه ۹۹ کل کشور پیش از آغاز سال جدید نهایی می‌شود

به گزارش ایرنا، «محمد اسماعیل سعیدی» درباره بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۹ کشور در کمیسیون تلفیق گفت: نظر مخالفان عمدتا در ارتباط با درآمدهای پیش بینی شده در بودجه است و معتقدند این درآمدها با فروش و واگذاری اموال شرکت‌های دولتی و درآمد پیش بینی شده از محل صادرات نفت محقق نمی‌شود که این یک نگرانی جدی است

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه و بودجه ریزی در لایحه بودجه ۹۹ انجام نشده است، ادامه داد: البته این موضوع به کمیسیون تلفیق باز نمی‌گردد، زیرا کمیسیون نمی‌تواند این را حل کند، اما در مورد درآمدها و هزینه‌ها می‌تواند تغییراتی اعمال کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یادآور شد: ابتدا نظر این بود که لایحه به دولت باز گردانده شود و دولت اصلاحات لازم را در لایحه بودجه ۹۹ صورت دهد، اما در جلسه غیر علنی تصیم گرفته شد با توجه به اینکه فرصت مجلس دهم کوتاه است و اگر لایحه به دولت ارجاع شود، زمان‌بر است و به این مجلس به نتیجه نمی رسد، بنا شد که در همین مجلس بودجه ۹۹ نهایی شود.

نخستین جلسه کمیسیون تلفیق پیش از ظهر امروز برگزار شد

سعیدی با بیان اینکه نخستین جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد بودجه ۹۹ پیش از ظهر امروز -سه شنبه- برگزار شده است، افزود: در این جلسه بیشتر درباره نحوه ورود به بررسی بودجه بحث شد و هنوز وارد پیشنهادات و نظرات اعضا نشده ایم؛ که با انجام اصلاحات، پیش از سال ۹۹ در مجلس نهایی شود.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تغییرات در بخش درآمدهای لایحه برای جلب اطمینان مجلس و مردم گفت: در لایحه بودجه درآمد فروش نفت یک میلیون بشکه پیش بینی شده است در حالی که فروش زیر ۵۰۰ هزار بشکه در روز است؛ همچنین در مورد واگذاری‌ها نیز نزدیک به ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و این در حالی است که در سال جاری نتوانستیم هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در بودجه سال ۹۸ را محقق کنیم.
به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از طرفی شرایط و وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که افزایش قابل توجه مالیات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات کمیسیون در کمیسیون تلفیق معطوف به واقعی کردن رقم درآمدها خواهد بود، افزود: باید اعداد را واقعی کنیم که در این صورت نظر صحن هم مثبت خواهد بود و درآمدها و هزینه‌ها هم با هم همخوانی خواهند داشت.

سعیدی یادآورشد: تلاش می شود پیش از شروع سال جدید بودجه سال ۹۹ به سرانجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار