تعیین مرکز تروما برای پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس در اردبیل

ضدعفونی کردن دستگاه‌های عمومی مانند خودپردازها، اتوبوس‌ها و تعطیلی بعضی مراکز تجمع

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از اختصاص مرکز تروما و سوختگی بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بیماران مشکوک به کرونا ویروس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین مرکز تروما برای پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس در اردبیل

قدرت اخوان اکبری عنوان کرد: تاکنون مواردی از بیماران مشکوک در مراکز درمانی این استان بستری شده‌اند که از افراد بستری شده ۹ نفر در اردبیل و ۲ نفر مربوط به شهرستان پارس آباد است و نمونه آزمایش آنها جهت بررسی و اعلام نتیجه به تهران ارسال شده است که در صورت مشخص شدن نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

او از اختصاص مرکز ترومای اردبیل به بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: آمبولانس‌های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل‌ به مراکز درمانی و یا از شهرستان‌ها در صورت لزوم به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مجموع وضعیت استان اردبیل از لحاظ شیوع ویروس کرونا را معمولی و در مقایسه با استان‌های درگیر این بیماری مطلوب توصیف کرد.

اخوان اکبری آموزش افراد و خانواده‌ها را یک موضوع اساسی در کنترل و مهار ویروس و بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدامات مطلوبی را در این زمینه در ادارات، مراکز آموزشی و دیگر نقاط تجمع مردم آغاز کرده است.

او افزود: کاستن از تجمع افراد و به حداقل رساندن آن به منظور مهار شیوع ویروس کرونا یک کار اساسی و ضروری است و برای این منظور با هماهنگی کمیته‌های ویژه و نیز شورای تامین استان اردبیل تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاهها در دستور کار قرار گرفته و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین ضدعفونی دستگاه‌های عمومی مانند خودپردازها، اتوبوس‌ها و تعطیلی بعضی مراکز تجمع و عرضه مواد خوراکی در قهوه خانه‌ها و آب‌های معدنی را از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این نشست از توزیع ۷۰ هزار عدد ماسک به همراه بعضی مواد ضدعفونی کننده دیگر از جمله الکل اتانول در استان خبر داد و گفت: خرید و فروش اینگونه اقلام بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و در استان‌ها با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

اخوان اکبری خواستار حفظ آرامش در عین آمادگی و اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس از سوی مردم شد و گفت: خطرات این ویروس از بیماری آنفلوانزا که قبلا شایع شده بود بیشتر نیست و بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا دچار علایم شدید نمی‌شوند و این بیماری را مانند یک سرماخوردگی ساده پشت سر می‌گذارند.

همچنین در نشست کمیته دانشگاهی کرونا ویروس که به همت دانشگاه علوم پزشکی در استانداری اردبیل برگزار شد مسئولان روابط عمومی سازمانها و دستگاههای اداری استان آگاهی ها و آموزشهای لازم در این باره را دریافت کردند.
در این نشست ندایی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه استان آمادگی‌های لازم را در صورت مشاهده مورد مثبت دارد گفت: از تشکیل هر گونه جلسات غیر ضروری، برگزاری مراسمات و شرکت در اجتماعات و اقدام به مسافرت خودداری شود.
او با اشاره به بالا بودن آسیب‌های روحی در این مورد نسبت به خود بیماری گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و تنها منابع رسمی برای انتشار اخبار و آگاهی و آموزش صحیح دانشگاه علوم پزشکی استان و صدا و سیمای مرکز استان است.
اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از منفی بودن جواب هر چهار مورد آزمایش انجام شده خبر داد و گفت: مدت زمان انجام آزمایش برای هر مورد 48 ساعت است و در حال حاضر نمونه های 18 نفر از 21 نفر مشکوک بستری به ابتلا برای آزمایش به تهران ارسال شده است.
او با اشاره به اختصاص آمبولانس ویژه برای انتقال موارد مشکوک به ابتلا و بیمارستان تروما برای بستری آنها عنوان کرد: از مراجعه به بیمارستان به هر عنوان خودداری شود و در صورت نیاز با شماره تلفن 190 تماس حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار