آخرین آمار کروناویروس در ایران؛ ۹۵ مبتلا و ۱۵ فوتی تاکنون

تهران (پانا) - رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان کروناویروس در کشور را اعلام کرد و گفت در مجموع ۹۵ تشخیص قطعی و ۱۵ نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین آمار کروناویروس در ایران؛ ۹۵ مبتلا و ۱۵ فوتی تاکنون

کیانوش جهانپور با تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز بروی موارد مشکوک «کووید۱۹» مشخص شد که تاکنون ۳۴ نفر ابتلای قطعی‌ شان به کرونا، تایید شده است که از این تعداد ۱۶ نفر از استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور، دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم هستند. از این ۳۴ نفر در روزهای اخیر ۳ نفر فوت کردند و در مجموع ۹۵ تشخیص قطعی و ۱۵ نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: اغلب افرادی که در استان‌های دیگر به این بیماری مبتلا شدند یا از قم خارج شده و یا با شخصی از این استان در تماس بودند. بنابراین مردم باید توجه کنند که امن‌ترین جا برای مقابله با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ منازل و خانه‌ها و شهر خودشان است و توصیه ما این است که از سفرهای غیرضروری حتی درون شهری پرهیز کنیم به خصوص این توصیه برای افرادی است که تحت درمان داروهای سرکوبگر ایمنی هستند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد با تعطیل کردن شاهد این باشیم که ترددها افزایش پیدا کند موجب می‌شود که شیوع تسریع شود و این امری پذیرفته شده نیست.

جهانپور درباره استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی شود و بنابر برخی از شواهد حتی ممکن است مخدوش کننده هم باشد. در مورد افراد پرخطر یا در معرض خطر که با افراد بیمار برخورد دارند مثل پرسنل درمانی، ماسک‌ها با اولویت استان‌ها و ارزیابی ریسک و میزان شیوع و حفظ تقدم، از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در قم پک‌های حاوی ماسک، ژل های ضد عفونی کننده به همراه نکات بهداشتی توزیع خواهد شد. این در حالیست که بیش از ۷۰۰ هزار پک وارد شهر قم شده و باید امروز این تعداد رسیده باشد بنابراین توزیع هم آغاز شده است.

جهانپور تاکید کرد: از هموطنان استدعا داریم که در شهر خود بمانند و سعی کنند که از سفرهای غیرضروری حتی سفرهای غیرضروری درون شهری خودداری کنند به خصوص افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند یا تحت درمان دارویی هستند این موضوع را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار