سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های تولیدی شیر در استان

زاهدان(پانا) - به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی به جهت رونق بخشیدن به صنایع شیر و لبنیات در این استان وجود دارد که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های تولیدی شیر در استان

محمود رضا رحمتیان در حاشیه بازدید گروه شرکتهای پگاه ازواحدهای تولیدی شیر ولبنیات استان بمنظور بررسی امکان مشارکت و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی راکداستان و ارایه خدمات پشتیبانی وفنی در راستای احیا این واحدها، اظهار کرد: به منظور تسریع در رونق صنایع لبنی سیستان و بلوچستان از مدیر شیر پگاه به عنوان مجموعه بزرگ صنعت لبنیات کشور دعوت شد تا با بررسی ظرفیت‌های موجود زمینه برای سرمایه گذاری در این حوزه در سیستان و بلوچستان بیش از پیش فراهم شود.

او ادامه داد: هم‌ اینک از هشت کارخانه فرآورده‌های لبنی استان تنها ۲ واحد با ظرفیت کم مشغول فعالیت است و جمعیت دامی سیستان و بلوچستان سه میلیون و ۷۴۰ هزار راس می باشد .

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: میزان تولید شیر در استان حدود ۱۰۲ هزار تن است که شامل ۷۶ هزار تن شیر گاو، ۲۴ هزار تن شیر دام سبک و هزار و ۶۵۰ تن شیر شتر است .

او افزود: با توجه به وجود ۵۰ درصد جمعیت شتر کشور در سیستان و بلوچستان یعنی بیش‌از ۷۵ هزار نفر شتر می‌توان با جذب سرمایه‌گذار در این حوزه به رونق صنایع لنبی استان کمک قابل توجه‌ای کرد.

رحمتیان با اشاره به ظرفیت گاوداری‌های شیری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت هزار و ۹۸۵ راس وجود دارد که هم‌اینک با فعال بودن تنها پنج واحد ۳۴۴تن شیر در ماه تولید می‌شود.

او گفت: همچنین ۳۱۸ واحد گاوداری شیری سنتی با چهار هزار و ۱۲۸ راس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه آنها هم‌اینک فعال است و ۹۵ تن در ماه تولید شیر دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه صنایع کوچک نظیر لبنی از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اشتغال توسط صنایع ایجاد می‌شود بنابراین توجه به وضعیت واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال مورد توجه ویژه در استان قرار دارد.

شایان ذکر است: درحال حاضر تعداد نه واحد تولید شیر ولبنیات باظرفیت پذیرش روزانه ۳۰۰تن شیر خام دراستان وجوددارد که باتوجه به وجودبازاربسیارمناسب دردوکشور افغانستان وپاکستان که درصورت فعال شدن ضمن ارزاوری وایجادارزش افزوده دراستان زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰نفربطورمستقیم فراهم گردیده وزمینه برای ایجاد واحدهای کشت وصنعت جدید نیز فراهم خواهد گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار