مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان:

طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد

سمنان (پانا) - طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان محقق شد که نقشی مهم در کاهش مهاجرت داشته است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان سمنان اجرا شد

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: تا پایان برنامه ۱۴۰۰ در پنج روستای دیگر استان سمنان طرح روستای بدون بیکار محقق خواهد شد.

او ادامه داد: روستای جودانه، محمدآباد در میامی و روستای دهملا در شاهرود جزو سه روستای بدون بیکار استان سمنان است.

صمیمیان بیان کرد: روستای دهملا دارای یک هزار و ۹۰ نفر جمعیت است که از این تعداد ۸۷۰ نفر جمعیت بالای ۱۰ سال و شاغل هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان اظهار کرد: از مجموع ۸۷۰ نفر نیروی کار در این روستا، ۱۶۵ نفر در بخش کشاورزی مانند زراعت و دامداری به صورت سنتی و نیمه صنعتی، ۵۰۰ نفر در صنعت و ۲۰۰ نفر در بخش خدمات و پنج نفر در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: روستای محمد آباد میامی یکهزار و ۳۹۷ نفر جمعیت دارد که از این تعداد در حدود ۸۷۰ نفر جمعیت بالای ۱۰ سال و شاغل هستند.

صمیمیان اضافه کرد: ۱۳۰ کارگاه تولید پوشاک در روستای محمدآباد میامی فعال است که نقشی مهم در اشتغال‌زایی جوانان این روستا ایفا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از جمعیت روستای محمدآباد میامی در بخش صنعت، ۲۰۰ نفر در بخش خدمات، ۱۶۵ نفر در زمینه زراعت و دامداری و باقیمانده در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

او بیان کرد: روستای جودانه میامی از دیگر روستا‌های بدون بیکاری استان است که ۹۷۰ نفر جمعیت دارد و نیروی کار این روستا در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری و خیاطی مشغول به فعالیت هستند.

صمیمیان افزود: در روستای جودانه میامی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ راس دام وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار راس مولد است و در قالب دامداری سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی برای اهالی روستا اشتغالزایی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: اشتغال‌زایی در روستا‌ها نقشی مهم در نگهداشت جمعیت روستایی و بازگرداندن جمعیت به روستا‌ها دارد که تحقق این راهبرد در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار