در گفت‌وگو با پانا

حمید درخشان: در فوتبال ایران اعتراض حرف اول را می‌زند؛ چطور استقلال بدون تماشاگر بازی کرد اما سپاهان نتوانست

تهران (پانا) – سرمربی اسبق پرسپولیس از کمیته انضباطی درخواست کرد در پرونده دیدار سپاهان و پرسپولیس با اقتدار عمل کند تا اتفاق‌هایی که از سوی تیم سپاهان رخ داد تکرار نشود.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: در فوتبال ایران اعتراض حرف اول را می‌زند؛ چطور استقلال بدون تماشاگر بازی کرد اما سپاهان نتوانست

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره لغو دیدار سپاهان و پرسپولیس به دلیل عدم حضور تیم سپاهان در زمین مسابقه گفت: متأسفانه اتفاق خوبی در فوتبال ما پیش نیامد. هر دو تیم معترض هستند و باید این موضوع رسیدگی شود که چرا چنین اتفاقی افتاده است. استقلال و ذوب‌آهن بدون هیچ مشکلی بازی کردند اما چرا باید برای بازی پرسپولیس و سپاهان این اتفاق بیافتد. پرسپولیس سر وقت به زمین مسابقه آمد و آماده برگزاری مسابقه بود اما دیر رسیدن اتوبوس تیم سپاهان مشکلات زیادی به وجود آورد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم شاید AFC ما را دچار مشکل کند و مسائل انضباطی برای تیم ما به وجود می‌آورد. من تعجب می‌کنم از تیم بزرگی مثل سپاهان که چرا چنین رفتاری انجام داد. البته می‌گویند آنها از ابتدا تمایل به برگزاری بازی نداشتند. مگر می‌شود یک تیم دیر به بازی برسد؟ بازیکن یک‌بار برای گرم کردن وارد زمین شود و دوباره بیرون بیاید. معمولاً تیمی که میزبان است زودتر از همه به ورزشگاه می‌رسد و برای بازی مهیا می‌شود. به نظرم این اتفاق اصلاً قشنگ نبود و سپاهان باید بهتر میزبانی می‌کرد. امیدوارم این بی‌برنامگی از فوتبال ایران دور شود.

سرمربی اسبق پرسپولیس در مورد اعلام رأی این بازی عنوان کرد: معمولاً در فوتبال ما تصمیمات با اقتدار گرفته نمی‌شود. در ایران هر تیمی محروم شود اعتراض می‌کند و کسی قانونمند عمل نمی‌کند. به نظرم باید کمیته انضباطی به این موضوع ورود کند و با اقتدار تصمیم بگیرد. به هر حال پرسپولیس در موقع قانونی وارد زمین شده و تخلفی انجام نداده است اما این مسائل حاشیه‌ای به وجود آمده است. متأسفانه در فوتبال ما همیشه اعتراض حرف اول را می‌زند. اگر تیمی تخلفی انجام دهد باید مجازات شود. به هر حال هر تیمی که اقتدار داشته باشد باید با هر شرایطی به زمین مسابقه بیاید حالا فرقی نمی‌کند بدون تماشاگر باشد یا با تماشاگر.

درخشان ادامه داد: همه باشگاه‌ها باید به قوانین احترام بگذارند. استقلال از قانون پیروی کرد و بدون مشکل در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگر بازی خود را انجام داد و هیچ مشکل حاشیه‌ای هم به وجود نیامد اما از قبل از مسابقه پرسپولیس و سپاهان مدام مسائل حاشیه‌ای مطرح شد و بعد از آن هم ادامه دارد. سؤال این است که چطور استقلال بدون تماشاگر بازی کرد اما سپاهان نتوانست.

وی در پایان گفت: فیفا هر تیم متخلف را محروم می‌کند و هیچ‌کس هم جرات اعتراض ندارد. کمیته انضباطی باید جدی برخورد کند تا دیگر این اتفاقات تکرار نشود. اگر این اتفاق از سوی پرسپولیس و استقلال هم رخ می‌داد باید با آن برخورد می‌شد. همه می‌دانند AFC با تیمی تعارف ندارد و هر باشگاهی بی‌انضباطی کند با او برخورد می‌کند. در فوتبال ما هم باید همین‌طور قاطعانه برخورد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار